۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

اعتصاب اعتراضی ۲۱۰۰ زندانی در زندان قزل‌حصار کرج


 در پی اعتصاب غذای حدود ۲۱۰۰ تن از زندانیان زندان قزل‌حصار کرج، ۳۰ تن از ایشان به سلول انفرادی منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سالن های ۱، ۲ و ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار در اعتراض به انتساب یکی از زندانبان های سابق به ریاست واحد دو زندان و همچنین کمبود امکانات رفاهی و عدم رسیدگی قضایی دست به اعتصاب غذا زدند.
یکی از زندانیان قزل حصار که نخواست نامش فاش شود در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: "ما یک رئیس اندرزگاه داشته ایم بنام (مرادی). وی در زمان شورشی که در شب چهارشنبه سوری سال ۸۹ اتفاق افتاد که منجرب قتل ۸۰ زندانی شد افسر نگهبان زندان بود، وی در تیراندازی بسوی زندانیان باعث مرگ چندین نفر گشته بود. زندانیان در اعتراض به انتساب وی به سمت ریاست اندرزگاه دست به اعتصاب غذا زده اند. در ضمن زندانیان تقاضای دیدار ریاست زندان را دارند و خواهان افزایش امکانات رفاهی و قضایی (رسیدگی به درخواست تخفیف مجازاتها) زندانیان می‌باشند. ریاست زندان تا این لحظه از ملاقات با زندانیان معترض سرباز زده و بجای این کار حدود ۳۰ تن از زندانیان سرشناس را به دربسته (سلول انفرادی) منتقل کرده اند."
وی ادامه داد: "سالن های ۱، ۲ و ۳ واحد ۲ دست به اعتصاب زده اند که هرکدام از این سالنها حدود ۷۰۰ نفر جمعیت دارد."
گفتنی است، زندان قزل‌حصار مختص به زندانیان مواد مخدر است و یکی از بزرگترین زندانهای خاورمیانه محسوب می‌شود. تا کنون گزارشهای فراوانی از وضعیت بد بهداشتی و برخوردهای مسئولین با زندانیان منتشر شده است.
لازم به‌ یادآوریست، چهارشنبه، ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ زندانیان واحد ۲ زندان قزل‌حصار کرج، در اعتراض به شرایط بد حاکم بر زندان برای ساعاتی کنترل این واحد را به دست گرفتند. طی درگیری میان نیروهای یگان ویژه با زندانیان شورشی، گروهی از آنان کشته و برخی از آنان زخمی شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر