۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

؛ بازداشت عبدالله صدوقی، از فعالین مدنی ساکن تبریز


 عبدالله صدوقی، از فعالان مدنی ساکن تبریز، امروز دوشنبه بیست و سوم اردی‌بهشت ماه در منزل شخصی خود توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است.
بنا به اطلاع گزاشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالله صدوقی که پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب تبریز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود، امروز دوشنبه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش در تبریز بازداشت شد.
احتمال می‌رود که وی جهت اجرای حکم حبس بازداشت شده باشد.
یادآور می شود عبدالله صدوقی در جلسه‌ی تدبیر اندیشی برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه‌ی ارومیه در محله‌ی قوم تپه‌ی تبریز همراه با ۲۹ تن از فعالین مدنی آذربایجان دستگیر شدند و پس از ماه‌ها حبس در بازداشتگاه انفرادی اداره‌ی اطلاعات تبریز بطور موقت بقید وثیقه آزاد شده بود.
وی توسط شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب تبریز و به اتهام "اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور" به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد که یک سال آن به مدت ۴ سال تعلیق گردیده است.
عبدالله صدوقی هم‌چنین یک‌مرتبه به علت حمایت از تیم تراکتورسازی تبریز با چاپ و نشر پوسترهایی در هواداری از این تیم فوتبال دستگیر و پس از تحمل ۵۱ روز بازداشت و ۲۱ روز اعتصاب غذا بقید وثیقه آزاد شده بود.
گفتنی ست که سازمان عفو بین الملل نیز طی بیانیه‌ای از وضعیت جسمانی و سلامتی عبدالله صدوقی که در زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا زده بود، ابراز نگرانی کرده و از دولت ایران آزادی فوری وی را خواسته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر