۱۳۹۲ خرداد ۷, سه‌شنبه

محاکمه مجدد محمدصادق هنرورشجاعی در دادگاه روحانیت


 محمدصادق هنرورشجاعی روحانی منتقد و زندانی، روز شنبه ۵ خرداد ماه بدون اعلام قبلی در دادگاه ویژه روحانیت محاکمه شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۵ خرداد ماه محمد صادق هنرورشجاعی، روحانی منتقد ولایت فقیه که در بند ویژه روحانیت زندان اوین در حال تحمل محکومیت ۴ ساله خود است، بدون اعلام قبلی و بدون وکیل و اطلاع از مفاد کیفرخواست صادره، به شعبه سوم دادگاه ویژه روحانیت تهران به ریاست قاضی باقری انتقال یافت و مورد محاکمه قرار گرفت.
این روحانی منتقد نخست به عدم امکان مطالعه کیفرخواست به استناد ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری اعتراض نمود که با پیشنهاد تجدیدجلسه از جانب قاضی باقری مواجه گردید، اما ترجیح داد از خود دفاع نماید و جلسه محاکمه برگزار گردد.
در کیفرخواست صادره علیه هنرور شجاعی که مربوط به فعالیتهای او درایام مرخصی اش در تابستان سال گذشته بوده است، وی متهم گردیده به "اهانت به آیت الله خمینی از طریق مصاحبه با سایت رسام" ، "تبلیغ علیه نظام"، "نقض حکم خلع لباس روحانیت" و نیز اتهامی تحت عنوان "اظلال و گمراه نمودن جامعه از طریق رد نظریه ولایت فقیه و به ارتداد کشاندن جامعه از این طریق".
در این جلسه محاکمه همچنین تک تک مصاحبه ها و مقالات ونیز سخنرانی این روحانی منتقد در سرای اهل قلم در تابستان ۹۱ مورد طرح و تحقیق و سوال از جانب قاضی دادگاه قرار گرفت.
هنرور شجاعی نیز در مقام پاسخ به استناد قانون اساسی اساسا دادگاه ویژه روحانیت را غیر قانونی و غیر مشروع دانست و احکام آن را غیرنافذ اعلام نمود.
گفتنی است، در پایان جلسه محاکمه مدیر دفتر دادگاه با حمله به سوی این روحانی منتقد یادداشتهای او در مقام دفاع را به زور میگیرد که این امر باعث درگیری لفظی و اهانت قاضی باقری به هنرور شجاعی میگردد.
لازم به یادآوریست، از آبان ۸۹ که این روحانی منتقد بازداشت و زندانی شده، این سومین پرونده ایست که علیه او تشکیل میگردد و در دادگاه ویژه روحانیت مورد محاکمه قرار میگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر