۱۳۹۲ مهر ۱۶, سه‌شنبه

محکومیت یک دانشجوی اهل سنت به ۲۱ ماه زندان

 مرتضی وفایی دانشجوی اهل سنت و شهروند مشهد در دادگاه انقلاب به ۲۱ ماه زندان محکوم شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مرتضی وفایی وبلاگ نویس و دانشجوی ۲۷ ساله ادبیات عرب دانشگاه آزاد قم در تاریخ ۱ فروردین ماه سال جاری بازداشت شد.
وی که از شهروندان اهل سنت شهر مشهد به شمار می‌رود در پی بازداشت ایوب آراسته شهروند اهل سنت قشم بازداشت شد.
مرتضی وفایی ابتدا به اداره اطلاعات مشهد منتقل و پس از ۵ روز که در سلول انفرادی نگهداری شد به اداره اطلاعات جزیره قشم تحویل داده شد.
این دانشجوی اهل سنت مدت ۷ ماه را در اداره اطلاعات جزیره قشم تحت فشار قرار داشت و در ‌‌نهایت در دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به تحمل ۲۱ ماه حبس تعزیری محکوم گردید.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "مرتضی وفایی را روز یک‌شنبه (۱۴ مهر ماه) به بند امنیتی (ارشاد) زندان بندرعباس وارد کردند. وی در هنگامی به بند امنیتی وارد می‌‍شد همچنان آثار ضرب و شتم بر سر و صورت خود داشته است."
گفتنی است، ایوب آراسته، هم‌پرونده‌ای این دانشجوی اهل سنت همچنان بصورت بلاتکلیف در اداره اطلاعات قشم نگهداری می‌شود.

۱ نظر:

  1. زندانيان بى گناه سياسى را ازاد كنيد اخوت و عدالت ناب محمديتان اينست كه انسانهاى شريف و با وجدان و اگاه را زندانى كنيد و اوباشان و مجيزگويان و جانيان و جلادان مانند پورمحمدى و مرتضوى را وزير دادگسترى شوند و انسانهاى بى گناه را مانند اين اقای وفایی خانم نرگس محمدى در زندان زندگيشان تباه مى كنيد معنى برادر و برابرى إسلاميتان و عدالت ناب محمديتان را هم ملت ايران با پوست و استخوانشان لمس كردند و فهميدن.

    پاسخحذف