۱۳۹۲ مهر ۲۱, یکشنبه

کاهش حکم عماد بهاور از ۱۰ سال به ۷ سال حبس تعزیری

وکیل‌مدافع عماد بهاور از کاهش محکومیت موکلش از ۱۰ سال به ۷ سال حبس خبر داد و گفت: "حکم صادره قطعی است."
فریده غیرت در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: "موکلم در سال ۸۹ به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت و عضویت در نهضت آزادی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد."
وی ادامه داد: "حکم دادگاه بدوی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تایید شد و ما برای حکم صادره تقاضای ادعاده دادرسی کردیم و پرونده به شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد. شعبه‌ مذکور بعد از رسیدگی به پرونده، اعتراض را وارد دانست و حکم را نقص و به شعبه هم‌عرض ( شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب) ارسال کرد."
غیرت خاطرنشان کرد: "پرونده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار گرفت و محکومیت موکل از ۱۰ سال به ۷ سال حبس تقلیل پیدا کرد و رای صادره قطعی است. البته در حکم موکل درباره ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی تغییری ایجاد نشده است."
این وکیل دادگستری اظهار کرد: "با توجه به اینکه موکل نزدیک به ۴ سال است که در زندان بسر می‌برد، می‌توانیم برای وی تقاضای آزادی مشروط کنیم."
عماد بهاور، در ۲۲ اسفند ۸۸ بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی بیش از ۳ و نیم سال است که در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر برده و در این مدت تنها چند روز در نوروز ۹۲ به مرخصی آمده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر