۱۳۹۲ آبان ۴, شنبه

تشدید فشارها بر شهروندان بهایی شهرستان آباده فارس

صبح روز۲۱ مهرماه۹۲ مامورین اداره اطلاعات به منزل ۱۴ نفر از بهاییان وارد شده و اقدام به تفتیش و ضبط وسایل شخصی ایشان کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران امنیتی با مراجعه به منزل آقایان (بهنام جنتی - هدایت گلشن - ثانی صادقی- ذکرالله صداقت - سیدجواد دانا- محمودسیادت - فیروزرستگار- رحمت الله گلشن - فرشیدرستگار- ناصرموفق - علی باقری - فاطمه کنعانی (فروزان) - رضاقلی رستگار- سروش رنجبر) اقدام به تفتیش منزل و ضبط کتاب، کامپیوتر، CD و عکس نموده و از هر خانواده یک یا چند نفر را برای بازجویی احضار کردند. وخواستار تعهدی شده اندمبنی براینکه "فعالیتهای غیرقانونی انجام ندهند" و "جلسه ای غیرازضیافت نداشته باشند.

دراین بین حساسیت بیشتر روی دو نفر از جوانان، "مهرزاد فروزان" و "افشین بلبلان" که ساکن این شهر نیستند؛ بوده است آقای بلبلان سالهاست که برای مراقبت از پدربزرگ مسن و بیمارش و آقای فروزان برای سرکشی و دلجویی از مادر بیمار و تنهای خود بطور متناوب به این شهر سفر میکنند. از آقای بلبلان تعهد خواسته اند که من بعد حتی برای دیدن فامیل خود به این شهر سفر نکند.
در کنار این هجوم کارگاه تولیدی اسماعیل فروزان که طبقه دوم منزل مادرشان خانم فاطمه کنعانی است را پلمپ کردند.
تصاویر مستند از پلمپ کارگاه اسماعیل فروزان توسط دادستانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر