۱۳۹۲ آبان ۴, شنبه

درمان نیمه کاره؛ تاجزاده پس از دوساعت به انفرادی بازگردانده شد

 سید مصطفی تاجزاده زندانی خاص جمهوری اسلامی که بیش از سه سال است در انفرادی و حصر در زندان است و روزه داری اعتراضی‌اش بیستم آبان ماه سه ساله خواهد شد، روز چهارشنبه (شب عید غدیر) پس از پی گیری‌های مداوم و مکرر همسرش به دندانپزشکی اعزام شده و پس از دو ساعت به انفرادی بازگشت.
به گزارش نوروز، وی که به گفته پزشک بهداری زندان اوین دو دندانش نیاز به درمان داشت پس از اعزام نزد دندانپزشک خود چهار دندانش مشکل دار تشخیص داده شد و با توجه به اینکه تنها با یک نوبت اعزام وی موافقت شده بود بخشی از معالجات انجام نشد.
پیش از این برنامه‌های درمانی با هماهنگی خانواده وی انجام می‌شد و امکان دیدار با ایشان نیز فراهم بود اما این بار نیز مانند نوبت گذشته (زمستان سال قبل) برای دیدار وی با خانواده‌اش مشکل ایجاد کرده بودند و مأموران سپاه علت را دستور آقای خدابخشی نماینده دادستان اعلام کردند که حکم اعزام را با قید بدون حضور بستگان امضا کرده بود. این در حالی است که ملاقات‌های تاجزاده نیز مانند برخی دیگر از شاکیان از سردار مشفق و همکارانش باید توسط سپاه هماهنگ شود که متاسفانه حتی در ملاقاتهای کابینی نیز تنها امکان ملاقات با همسر این زندانی فراهم شده است و فرزند، پدر، مادر، برادر و خواهران این زندانی سیاسی از ملاقات با وی محرومند.
در حالی که تاجزاده طبق دستور پزشک معالجش برای بررسی دقیق علت نوسان فشارخون و سایر مشکلاتش باید در بیمارستان بستری شود از سال گذشته تا کنون که نامه پزشک به دادستانی و زندان داده شده هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نشده است و تنها روند درمانی صورت گرفته ویزیت پزشک عمومی زندان است. امکانات درمانی ناقص در زندان از جمله عدم دسترسی به پزشک متخصص، کمبود دارو، نقص در آزمایش‌ها و سایر موارد به بهانه تحریم و کمبود امکانات موجب نگرانی شدید خانواده تاجزاده نسبت به سلامت این زندانی سیاسی شده است.
انتظار می‌رفت به مناسبت عید غدیر با وعده‌هایی که پیش از این توسط دادستان کل داده شده بود، همه زندانیان سیاسی به نزد خانواده‌هایشان بازگردند اما خلف وعده مسئولان موجب شد که تنها چند نفر امکان استفاده از مرخصی را پیدا کنند که تاجزاده به دلیل کینه ورزی‌هایی که طی این چهارسال و اندی به دلیل انتقادات سازنده و مستمرش با وی شده از این امکان نیز محروم مانده است.
اخیرا تاجزاده در پیامی از زندان اوین با تحلیل و نقد سخنان اژه‌ای رفتار دوگانه حاکمیت را در نرمش با آمریکا و غرب و سخت گیری بیش از پیش به زندانیان سیاسی، مصداق اشّداء علی المؤمنین رحماء بین الکفار دانسته بود که این پیام روشنگرانه موجب عصبانیت اقتدارگرا‌ها شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر