۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۷, چهارشنبه

توقف درمان آرش شریفی بدلیل همراه نداشتن پول


 آرش شریفی زندانی اهل‌سنت زندان رجایی شهر که از مشکلات بینایی رنج می‌برد بعد از مدت‌ها به مراکز درمانی اعزام شد اما بدلیل همراه نداشتن مبلغ عکس برداری (۴۵ هزار تومان) به زندان عودت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش شریفی که پیش‌تر نیز گزارشاتی از وضعیت بینایی وی و بی‌توجهی مسئولین نسبت به روند درمانش در این خبرگزاری منتشر شده بود روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پس از ماه‌ها پیگیری به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام شد.
این زندانی اهل‌سنت بدلیل همراه نداشتن پول نقد و فراهم نکردن زمینه تهیه هزینه عکسبرداری از طریق خانواده که مبلغ آن ۴۵ هزار تومان می‌شد، باردیگر مراحل درمانش متوقف و به زندان عودت شد.
این مسئله درحالی اتفاق می‌افتد که همراه داشتن پول نقدر برای زندانیان، در زندان رجایی شهر ممنوع است و زندانیان از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند.
یکی از نزدیکان این زندانی اهل‌سنت به گزارشگر هرانا گفت: «آرش شریفی زندانی عقیدتی اهل سنت رجایی شهر چند سالی است از مشکل بینایی رنج می‌برد، بصورتی که در این اواخر حتی در کارهای روزمره به مشکل اساسی برخورد کرده است و حتی طبق اظهارات متخصص زندان کاشان و زندان اوین چشم چپش ۹ درجه و چشم راستش ۵ درجه ضعیف شده است و باید سریعا روی چشم چپش عمل پیوند قرنیه صورت گیرد و همچنین چشم راستش هم احتیاج به عمل دارد. وی وقتی برای درمان به بیمارستان اعزام شد مامورین اجازه ندادند با خانواده خود تماس بگیرد و بخواهد که برایش پول نقد بیاورند.»
گفتنی است، از مشکلات اساسی زندانیان عقیدتی در زندان رجایی شهر این است که مورد توهین و اذیت و آزار مامورین و سربازان قرار می‌گیرند و این موضوع در هنگام اعزام ایشان به مراکز درمانی و مراکز قضایی بسیار بارز است. زندانیان اهل‌سنت رجایی شهر چندین بار اعتراض خودشان را به رییس این زندان اعلام کرده‌اند بااین وجود تا کنون هیچ مسولی پاسخ گو نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر