۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۰, شنبه

سه زندانی در قم اعدام شدند


 دو متهم به قاچاق مواد مخدر و یک متهم به قتل در زندان مرکزی قم از طریق چوبه دار اعدام شدند.
دادگستری استان قم با صدور اطلاعیه‌ای خبر از اعدام سه زندانی داد که دو نفر از ایشان به اتهام قاچاق مواد مخدر و دیگری به اتهام قتل عمد محکومیتشان روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه به مورد اجرا درآمد.
در این اطلاعیه هویت متهم اول را (م- د) اعلام کرده که در تیرماه ۹۰ به همزاه یک کیلو و ۵۰۰ گرم ماده محرک شیشه بازداشت شده است.
این اطلاعیه می‌افزاید: «در بازرسی از منزل وی نیز حدود نیم کیلوگرم شیشه کشف شد که پرونده این فرد پس از صدور کیفر خواست در دادگاه انقلاب قم رسیدگی و متهم بر اساس قانون محکوم به اعدام شد که رای صادره پس از تائید دادستان کل کشور دیروز چهارشنبه در محوطه زندان مرکزی قم اجرا شد.»
بر اساس اعلام دادگستری استان قم، نفر دوم نیز یک متهم به قاچاق مواد مخدر به نام (ت – پ) اهل قم است که از یک قاچاقچی بلوچی به نام، (م – ک) در تیرماه سال ۹۰ تریاکی را که در بطری‌های نوشابه جاسازی کرده تحویل می‌گیرد و در منزل خود نگهداری می‌کند.
حسب دستور مقام قضائی دادسرای عمومی و انقلاب قم مامورین ضمن ورود به منزل (ت – پ) مواد مخدر را از خانه وی کشف می‌کنند.
پس از صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه دوم دادگاه انقلاب ارسال و دادگاه هر دو را به اعدام محکوم کرد که حکم صادره در خصوص محکوم علیه قمی در بهمن ماه ۹۲ و در خصوص قاچاقچی بلوچ روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در محوطه زندان مرکزی قم اجرا شد.
نفر سوم نیز به نام (الف – د) متهم بود که در نتیجه درگیری لفظی و فیزیکی با فردی به نام مجتبی در سال ۸۹ از چاقو استفاده و دو ضربه به گردن و شکم وی وارد کرده بود که مجتبی بر اثر شدت جراحات و صدمات وارده فوت می‌کند.
متهم به قتل پس از معرفی خود و حضور در شعبه بازپرسی و پس از شکایت اولیاء دم و نظر پزشکی قانونی و اعتراف صریح متهم در کلیه مراحل رسیدگی، دادگاه اتهام (الف – د) مبنی بر قتل عمدی مجتبی را براساس اقرار و علم، مسلم دانسته و متهم موصوف به قصاص نفس (اعدام) محکوم می‌کند.
حکم صادره پس از تائید شعبه بیستم دیوان عالی کشور و پس از استیذان رئیس قوه قضائیه روز گذشته در زندان مرکزی قم اجرا شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر