۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۷, چهارشنبه

روزانه پنج نفر در کارگاه های ساختمانی جان خود را از دست می دهند


 رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: روزانه ۵ نفر در کارگاه های ساختمانی کشور جان خود را از دست می دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر ترکان عصر سه شنبه ۱۶ اردیبهشت در دیدار با مسئولین نظام مهندسی استان فارس گفت: ۴۷ درصد از حوادث امروز مربوط به کارگاه های ساختمانی است در حالی که باید ایمنی و امنیت اولویت اول کارگاههای ساختمانی باشد.
وی با بیان اینکه تشخیص صلاحیت ساخت و ساز در کشور وجود ندارد یادآور شد: متاسفانه امروز شاهد حضور اقشار مختلف در بحث ساخت و ساز در کشور هستیم و هیچ مرجعی نیز برای مقابله با این بحث وجود ندارد.
ترکان تاکید کرد: زمانی که افراد شاغل در صنوف مختلف وارد بحث ساخت و ساز می شوند نباید انتظار داشت که ساختمانهای کشور عمری بیش از ۳۰ سال داشته باشد در حالی که عمر ساختمان اگر با اصول استاندارد ساخته شود باید به ۱۵۰ سال برسد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: نظام فنی اجرایی ساخت و ساز باید در کشور اعمال می شود چرا که وجود چنین نظامی  صلاحیت افراد برای ساخت و ساز را تایید می کند.
وی یادآور شد: زمانی که افرادی مشخص یک نظام واحد در امر ساخت و ساز فعالیت کنند چنانچه مرتکب تخلف شوند در پرونده آنها ثبت خواهد شد اما امروز که صنوف مختلف مثل کبابی، دکتر، خراز، لبنیاتی و … اقدام به ساخت و ساز می کنند تخلفی برای آنها ثبت نمی شود.
ترکان ادامه داد: آنچه که باعث تاسف می شود عدم نظارت صحیح بر ساخت و سازهای این گونه افراد است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور تاکید کرد: امروز اگر تخلفی نیز انجام می شود متاسفانه تنها با ارجاع این تخلف به کمیسیون و پرداخت یک جریمه پرونده به اتمام می رسد که در این میان نیز همه راضی هستند حتی شهرداری به دلیل اینکه شهر توسط دریافت عوارض نمی چرخد بنابراین پرداخت جریمه های تخلف باب شده است.
وی گفت: آنچه که ما به آن عادت نکرده ایم پرداخت عوارض زندگی در شهر است در حالی که اگر این بحث نهادینه شود تمامی موارد از جمله ساخت و ساز نیز قانونی و بدون مشکل انجام خواهد شد.
ترکان تصریح کرد: من نمی دانم که چطور برخی از مهندسین مهر خود را بر برگه هایی می زنند و حق الزحمه دریافت می کنند که هیچ گونه زحمتی برای آن نکشیده اند و این مهم جای تاسف دارد. بنابراین باید به فکر اصلاح نظام ساخت و ساز در کشور بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر