۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۹, دوشنبه

دو سال حبس برای یک درویش گنابادی


 عبدالغفور قلندری‌نژاد، درویش گنابادی، با حکم بدوی دادگاه انقلاب بندرعباس به دو سال حبس محکوم شد.
به گزارش سایت مجذوبان نور، اتهامات این درویش گنابادی، تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه‌های معاند نظام به قصد بر هم زدن امنیت ملی عنوان شده است.
در متن حکم قلندری‌نژاد که با استناد به گردشکار اداره اطلاعات بندرعباس صادر شده است، اشاره مستقیم شده است که منزل این درویش گنابادی مورد تفیتش قرار گرفته و آنچه در گردشکار به عنوان مصادیق مجرمانه مطرح شده است همگی دال بر ورود غیرقانونی به حریم شخصی این درویش گنابادی بوده است.
نام بردن از لوح فشرده و کتاب‌های عرفانی که در منزل این درویش گنابادی موجود بوده و اساس گردشکار اطلاعات و حکم دادگاه انقلاب قرار گرفته‌اند، به این موضوع اشاره دارد که بر خلاف اعلام مقامات قضایی و اطلاعاتی در رسانه‌های رسمی مبنی بر اینکه کسی به صرف درویش بودن زندانی نشده است، مسوولان در نهان درویشی را جرم دانسته اما در عیان مطلب را به گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند.
دادگاه انقلاب در حکم درویش یاد شده، از این طریقت شیعه بنیاد با عنوان فرقه یاد کرده و آقای قلندری‌نژاد را که در بایکوت خبری محض دراویش گنابادی، به خبررسانی از ظلم و اجحاف نهادهای امنیتی و قضایی بر پیروان این سلسله عرفانی اقدام کرده است، معاند نظام و بر هم زننده امنیت عمومی خوانده است.
عبدالغفور قلندری‌نژاد اینک در زندان بندرعباس محبوس هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر