۱۳۹۲ دی ۴, چهارشنبه

گزارشی از تجمع خانواده زندانیان قزل حصار در مقابل بیت رهبری

 یکی از مامورین وزارت اطلاعات بستگان زندانیان اهل سنت محکوم به اعدام را تهدید کرد که برای تحصن مقابل نهادهای حکومتی به تهران سفر نکنند، با حضور خانواده ها در مقابل بیت رهبری از تجمع ایشان جلوگیری شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز دوشنبه ۲ دی ماه خانواده زندانیان سیاسی محکوم به اعدام که برای پیگیری وضعیت زندانیان محکوم به مرگ خود می‌خواستند به تهران سفر کنند از سوی یکی از مامورین اداره اطلاعات سنندج به‌نام رضایی تهدید شدند که به تهران سفر نکنند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «امروز {روز گذشته} خانواده زندانیان اعدامی قزل حصار و رجایی شهر و اوین که ۳۵ نفر هستند به اطلاعات سنندج مراجعه کرده‌اند و به آن‌ها گفته‌اند که قصد دارند به تهران بروند و در اطلاعات سنندج فردی به نام رضایی که مسؤل پرونده این جوانان است به خانواده زندانیان گقته بود که اگر شما به تهران بروید قطعا شما را در ترمینال سنندج دستگیر می‌کنیم و اگر بتوانید از ترمینال عبور کنید هرمشکلی در طول مسیر برایتان پیش بیاید مسؤل هستید و اگر به تهران برسید قطعا با جنازه فرزندانتان مواجه خواهید شد. و این فرد به خانواده زندانیان اعدامی که در زندان رجایی شهر هستند گفته است که جای بچه‌های شما خوب است و شما می‌روید تهران که چکار کنید و اگر به تهران بروید قطعا بچه‌هایتان را به زندانهای دور افتاده منتقل می‌کنیم و آن‌ها را از هم جدا می‌کنیم تا اینکه شما از آن‌ها هیچ خبری نداشته باشید. به همین خاطر بسیاری از خانواده‌ها از رفتن به تهران پشیمان شده‌اند. ولی خانواده‌های حامد احمدی، کمال ملایی، جهاگیر و جمشید دهقانی تأکیید کرده‌اند که هرچی رخ بدهد ما به تهران می‌رویم و هرچه پیش بیاد برای ما مهم نیست.»
وی همچنین گفت: «حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی از روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و حکم اعدام که برایشان صادر شده، دست به اعتصاب غذا زده‌اند و هم اکنون که ۵۰ روز از اعتصاب غذایشان می‌گذرد در شرایط بسیار وخیمی بسر می‌برند. یکی از زندان بانان به ایشان اخطار داده که برگه‌ای به اجرای احکام زندان آمده و امکان دارد با پایان ماه صفر حکم اعدامشان به اجرا در آید.»
طی روز جاری سه‌شنبه ۳ دی ماه خانواده‌های حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی زندانیان اهل سنت در مقابل بیت رهبری در خیابان پاستور تجمع کرده و مامورین امنیتی از تجمع ایشان ممانعت کرده و ایشان را متفرق نمودند.
خانواده این زندانیان همچنین طی نامه ای که به جعفری دولت آبادی دادستان تهران تسلیم نمودند بر بی‌گناهی ایشان تاکید کرده و خواهان برگزاری دادگاهی علنی و عادل برای زندانیان اهل سنت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر