۱۳۹۲ آذر ۱۵, جمعه

بازداشت ۱۶ فعال اینترنتی در کرمان

 معاون دادستان کرمان گفت: با تلاش سازمان اطلاعات سپاه کرمان ۱۶ نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس،احمد قربانی یکی از مقامات قضایی کرمان اظهار داشت: با تلاش سازمان اطلاعات سپاه کرمان ۱۶ نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان دستگیر شدند.

قربانی افزود: اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی ـ‌ رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با شبکه‌های بیگانه و طراحی سایت و تولید محتوا برای سایت‌های ضد انقلاب به منظور براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که مستندات جمع‌آوری شده و اطلاعات اولیه به دست آمده از بازجویی متهمان ن
شان دهنده و تصدیق کننده تمام اتهامات وارده بر این افراد است.

اتهام ارتباط با بیگانگان و براندازی از سوی این مقام قضائی پیش از اثبات جرم آن‌ها نکته مهمی است که نشان می‌دهد دستگاه قضائی از پیش درباره آن‌ها تصمیم مطابق میل نیروهای امنیتی را اتخاذ کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: فرد اصلی باند که با عنوان مدیر شرکت رهبری باند را بر عهده داشته است، شرکت در دوره‌های آموزشی وابسته به شبکه‌های رسانه‌ای بیگانه در کشورهای ترکیه و مالزی را در پرونده خود دارد.

این مقام قضایی مدعی شد: برقراری ارتباط با اعضای شبکه‌های رسانه‌ای معاند نظام اسلامی و طراحی و به روزرسانی سایت‌های آموزشی شهروند خبرنگار به سفارش شبکه‌های خبری غربی و دریافت بودجه از آنان از دیگر فعالیت‌های متهمان است.

قربانی اخذ سفارش از ضد انقلاب خارج نشین و طراحی سایت‌های اصلی ضد نظام و سایت‌های مرتبط با آنچه فتنه ۸۸ خواند را از دیگر فعالیت‌های این گروه ذکر کرد و ابراز داشت: اعضای اصلی این باند ارتباط نزدیک و همکاری زیادی با ضد انقلاب خارج‌نشین نیز داشته و خط و مشی اصلی خود را از افراد فراری خارج‌نشین می‌گرفتند.

به گزارش خبرگزاری امنیتی فارس، تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه دارد و این پرونده برای سیر تشریفات قانونی در شعبه ششم دادیاری دادسرای کرمان در حال پیگیری است.

اخیرا اخباری درباره موج جدید برخورد با فعالان فضای مجازی از سوی بخش سایبری سپاه منتشر شده بود.

کمیته گزارشگران حقوق بشر هویت دو تن از بازداشت شدگان را کیاوش ستوده و جمشید جباری اعلام کرد که روز دوشنبه ۱۱ آذرماه ۹۲ در مقابل دانشگاه کرمان توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر