۱۳۹۲ آذر ۱۵, جمعه

احضار و بازجویی اهانت آمیز حجت الاسلام محمد صحتی

 حجت الاسلام محمد صحتی سردرودی، نویسنده و محقق منتقد، که در ایام محرم، از طرف جمعی از خانوادۀ شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ ایران و عراق به اصفهان دعوت و جلسات مختلف سخنرانی داشت، در اواخر آبان ماه به ادارۀ اطلاعات اصفهان احضار و مورد بازجویی قرار گرفت و سپس به دادگاه ویژه روحانیت اصفهان منتقل شد و توسط بازپرس این دادگاه مجددا مورد بازجویی قرار گرفت.
به گزارش جرس، در دادگاه ویژه از این روحانی منتقد خواسته شد که به قم بازگشته و سخنرانیهای خود را ناتمام بگذارد که به دلیل عدم قبول این مساله، وی را به زندان دستگرد اصفهان منتقل نموده و در اقدامی زشت و توهین آمیز، مبادرت به تراشیدن موی سر و صورت ایشان نمودند.
چنین عملی در مورد روحانیون زندانی بی‌سابقه و یا کم سابقه بوده است. سپس در روز بعد ایشان با قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی آزاد و به میان مردم منطقه حسین آباد اصفهان بازگشت که مشاهدۀ وضعیت وی باعث تعجب و انزجار اهالی از عملکرد دادگاه ویژه گردید.
حجت الاسلام صحتی از محققین، نویسندگان و روحانیون فاضل حوزۀ علمیۀ قم، از اهالی تبریز و از شاگردان و علاقه مندان مرحوم آیت الله العظمی منتظری و مرحوم آیت الله صالحی نجف آبادی می‌باشد.
از آثار ایشان می‌توان به ده‌ها مقاله و کتاب اشاره نمود که در میان این آثار: «ترجمه نهج البلاغه»، «سیمای شهر پیامبر»، «شرح رساله حقوق امام سجاد (ع)» و کتاب نفیس «عاشورا پژوهی» برجستگی خاص دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر