۱۳۹۲ آبان ۱۵, چهارشنبه

اعتصاب غذای شش تن از زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام قزل‌حصار

شش تن از زندانیان محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار در پی تصمیم مسئولین برای انتقال ایشان از روز گذشته دست به اعتصاب غذا زدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته دوشنبه ۱۳ آبان ماه به ۶ تن از زندانیان عقیدتی اهل سنت در بند ۴ واحد ۳ اطلاع داده شد که بدلیل شروع ماه محرم باید به بند دیگری انتقال شوند.
حامد احمدی فرزند حبیب‌الله متولد ۱۳۶۰، کمال ملایی فرزند احمد متولد ۱۳۶۳، جمشید دهقانی فرزند خدارحم متولد ۱۳۶۴، جهانگیر دهقانی فرزند خدارحم ۱۳۶۵، صدیق محمدی فرزند حسین متولد ۱۳۶۵ و سید هادی حسینی فرزند محی الدین متولد ۱۳۶۲ شش زندانی عقیدتی اهل سنت در زندان قزل‌حصار می‌باشند که حکم ایشان در دیوان عالی کشور به تایید رسیده و خطر اجرای حکم ایشان بار‌ها از سوی محافل حقوق بشری منتشر شده است.
این شش زندانی از روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده‌اند و خواهان محاکمه مجدد و عادلانه و علنی خود شده‌اند. ایشان همچنین در خواسته‌های خود انتقال به زندان رجایی شهر کرج، به نزد سایر زندانیان عقیدتی اهل سنت و اجازه برخورداری از کتب فقهی آیین خود را برشمرده‌اند.
یکی از این زندانیان به گزارشگر هرانا گفت: "روز گذشته رئیس واحد ۳ به ما اطلاع داد که بدلیل شروع ماه محرم شما باید به بند دیگری منتقل شوید. ما نسبت به این تصمیم اعتراض کرده و گفتیم ما محرم سال گذشته نیز در این سالن بودیم و مشکلی برایمان یش نیامد."
وی در ادامه گفت: "بندی که ما در آن حضور داریم (بند ۴ واحد ۳) تمیز‌ترین بند این زندان است و به نوعی دارالقرآن زندان محسوب می‌شود. هیچ کس از حضور ما در این بند ناراضی نیست و وکیل بند هم از مسئولین خواسته تا ما را در بند نگهدارند. چیزی که باعث نگرانی ما شده این است که همجرمان ما را سال گذشته چند روز بعد از ماه محرم اعدام کردند و احتمال می‌دهیم این انتقال مقدمه اجرای حکم ما باشد."
وی در ادامه خاطرنشان کرد: "سیدعلی حسینی (رئیس زندان)، رجبعلی آژیر (مسئول فرهنگی) و احمد مهرانی (مسئول دارالقرآن) کسانی هستند که سختگیری‌های مضاعفی بر زندانیان اهل سنت اعمال می‌کنند. ایشان حتی اجازه برخورداری از کتب مذهبیمان را هم به ما نداده‌اند و می‌خواهند به هرطریق که می‌توانند ما را تحت فشار روحی روانی قرار دهند."
وی همچنین ادامه داد: "امروز رئیس واحد ما را صدا زده و باز تهدید کرد که اگر فردا صبح جهت انتقال آماده نشوید و مقاومت کنید، به وسیله گارد و با خشونت شما را به سلول انفرادی منتقل خواهیم کرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر