۱۳۹۲ آبان ۱۵, چهارشنبه

بی‌خبری از وضعیت دو زندانی اهل سنت پس از یک ماه

 از سرنوشت فواد رضازاده و مسلم مریوانی که به اداره اطلاعات کرمانشاه منتقل شده‌اند اطلاعی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد رضازاده زندانی عقیدتی اهل سنت روز پنج‌شنبه ۱۱ مهر ماه از سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج به مکان نامعلومی منتقل شد.
یکی از زندان‌بانان به همبندیان وی گفته بود که فواد رضازاده را به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کرده‌اند. اما پس از مدتی معلوم شد که وی در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات کرمانشاه نگهداری می‌شود.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "اکنون که بیش از یک ماه از بازداشت فواد رضازاده می‌گذرد، هیچ گونه اطلاعی از وضعیت و سرنوشت وی در دست نیست و تا کنون اجازه تماس تلفنی و یا ملاقات با بستگان خود را پیدا نکرده است."
وی همچنین اظهار داشت: "مسلم مریوانی زندانی عقیدتی اهل سنت، دیگر زندانی است که از زندان رجایی شهر کرج به اداره اطلاعات کرمانشاه منتقل شده و از وضعیت وی هیچ اطلاعی در دست نیست. وی اهل مریوان بوده و ۱۴ماه پیش در مریوان دستگیر شد و پس از ده ماه گذراندن در سلول انفرادی در بازداشت‌گاه میدان نفت و اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. مسلم مریوانی که ۲۳ سال سن دارد، یک ماه پیش مجددا به اداره اطلاعات کرمانشاه منتقل شد و تاکنون از سرنوشت وی خبری در دست نیست."
فواد رضازاده فعال مذهبی اهل سنت که پس از تحمل ۱۸ ماه حبس از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود، هنگامی که قصد خروج از کشور را داشت در شهرستان "پلدشت" توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۴۰ روز بازداشت در اداره اطلاعات ارومیه مستقیما به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شد.
وی همچنین در خصوص یکی دیگر از زندانیان عقیدتی اهل سنت به گزارشگر هرانا گفت: "مهدی محمدنژاد که نامه آزادی وی ازطرف قاضی ناظر بر زندانیان عقیدتی سیاسی آقای نصیری‌پور صادر شده و به گفته خود وی ایشان باید حتما آزاد شود اما کماکان با وضعیت جسمی بسیار نامناسب در زندان دیزل آباد محبوس است."
مهدی محمدنژاد در تابستان سال ۱۳۸۹ در سرپل ذهاب بازداشت شد و حدود چهار ماه را در سلول انفرادی اداره اطلاعات کرمانشاه سپری کرد. وی سپس به زندان رجایی شهر کرج منتقل و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای (ناصریان) به ۳ سال زندان محکوم شد.
مهدی محمدنژاد در ملاقات اخیری که با خانواده خود داشته گفته است که از درد شدید کلیه رنج می‌برد و بهداری زندان هیچ اقدام موثری برای درمان وی صورت نمی‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر