۱۳۹۲ آذر ۳, یکشنبه

مشکلات زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر همچنان بدون پاسخ

 زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج از مشکل سردی آب حمام، کمبود لوازم بهداشتی، نبود تلفن رنج می‌برند و مسئولین کماکان نسبت به رفع مشکلات ایشان بی‌توجهی می‌کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی دو ماه گذشته شورای زندانیان سیاسی سالن ۱۲ با مدیریت زندان و رئیس بند در مورد مسائل صنفی وارد مذاکره شدند و مسئولین قول برطرف کردن مشکلات را به زندانیان سیاسی داده‌اند.
یکی از زندانیان این بند به گزارشگر هرانا گفت: "مهم‌ترین خواسته ما طی این مذاکرات مسئله آب گرم بوده است. در بند ما آب گرم در سرویس‌های حمام اکثر مواقع وجود ندارد و با توجه به سردی هوا و هم‌چنین میانگین سنی بالای زندانیان این سالن، این امر مشکلات عدیده‌ای را پدید آورده است. زندانیان مسن باید برای حفظ سلامت خود همیشه ورزش کنند و نیاز به حمام دارند و از سویی آب سرد حمام بسیار برای سلامت ایشان مضّر است."
وی در ادامه گفت: "موضوع دیگری که ما مطرح کرده‌ایم مسئله تلفن برای زندانیان بود. اکنون زندانیانی که خانواده‌هایشان در شهرستان اقامت دارند هر ماه یکبار برای حدود ۴ یا ۵ دقیقه می‌توانند با بستگان خود صحبت کنند که این بسیار کم است."
این منبع در ادامه بیان داشت: "کیفیت نازل جیره غذایی زندان موضوع دیگری بود که ما درباره آن با مسئولین صحبت کردیم. اکنون هیچ نوع گوشتی در جیره زندان وجود ندارد و در اکثر غذا‌ها سویایی غیر خوراکی برای انسان استفاده می‌شود. رابط بند ما در این مورد تحقیق کرد و متوجه شد نوع سویایی که در آشپزخانه زندان برای پخت غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد سویای دام و طیور است. این سویا در بازار به نام سویای (حیوانی) به فروش می‌رسد. متاسفانه این مورد نیز تا کنون رسیدگی نشده و همچنان کیفیت غذا‌ها به‌‌ همان منوال است."
وی در پایان خاطرنشان کرد: "کمبود مواد شوینده و ضد عفونی کننده از دیگر مشکلات تمام زندانیان در رجایی شهر کرج است. موادی همچون پودر رختشویی، مایع ظرفشویی، مایع سفید کننده و... بسیار کم در اختیار زندانیان قرار می‌گیرد و مسئولین این کمبود را به گردن سازمان زندان‌ها می‌اندازند و می‌گویند سازمان زندان‌ها با کمبود بودجه شدید مواجه است."
گفتنی است، هم اکنون ۶۳ زندانی سیاسی و ۱۷ زندانی امنیتی در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر