۱۳۹۱ دی ۱۳, چهارشنبه

هرانا؛ حکم ۴ زندانی محکوم به مرگ زندان یاسوج بزودی در ملاء عام اجرا می‌شود

 ۴ زندانی در زندان یاسوج که به اتهام «تجاوز به عنف» به اعدام محکوم شده و بعد از ظهر پنج‌شنبه به سلول انفرادی منتقل شده بودند، بزودی در ملاء عام اعدام می‌شوند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بعد از ظهر پنج‌شنبه ۷ دی ماه چهار زندانی که به اتهام "تجاوز به عنف" به اعدام در ملاء عام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم در شهرستان دهدشت به سلول انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی یاسوج منتقل شدند.

یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در این زمینه به گزارشگر هرانا گفت: "این چهار متهم قرار بود صبح شنبه در ملاء عام شهرستان دهدشت اعدام شوند، اما از آن‌رو که این پرونده حساسیت عمومی و طایفه‌ای را برانگیخته و بیم این می‌رفت که مراسم اعدام به خشونت کشیده شود، به خواست فرماندار و توصیه مقامات امنیتی اعدام ایشان در دهدشت لغو و تصمیم گرفته شد بعد از طی تشریفات قانونی محل اعدام ایشان را به یاسوج تغییر دهند."

وی ادامه داد: "مسئولین قضایی مصمم هستند حکم اعدام ایشان در دی ماه و در شهر یاسوج به مورد اجرا در آید."

اسامی این چهار متهم محکوم به مرگ، که همگی بین ۱۹ تا ۲۱ سال سن دارند عبارت است از: حسین خدادادی، صادق سال افزون، مهدی عباسی‌زاده و بهرام حسینیان.

گفتنی است، در ۵ دی ماه سال جاری در پارک ساحلی یاسوج ۵ متهم به تجاوز به عنف بنامهای "علی الهیاری، جهانشیر سعادت نیا، عبدالحسین بختو، وحید محمدی و عابدین حسینی" در ملاء عام اعدام شدند.

شهر دهدشت یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و بیش از ۱۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر