۱۳۹۲ مرداد ۱۲, شنبه

احضار مسعود باستانی به زندان پس از تنها دو هفته مرخصی

 مسعود باستانی، روزنامه‌نگار زندانی پس از تنها دو هفته مرخصی، به زندان احضار شد.
به گزارش وبگاه مسعود باستانی، دادستانی تهران این روزنامه نگار را مجدداً برای ادامهٔ دوران محکومیت شش ساله‌اش به زندان فراخواند و وی باید از روز شنبه ۲۶ مرداد برای طی ادامهٔ دوران محکومیت‌اش به زندان رجایی شهر کرج بازگردد.
این احضار به طور شفاهی و هنگام تمدید مرخصی همسرش، مهسا امرآبادی به وی ابلاغ شد و دادستانی گفت که: یا مسعود باستانی باید در مرخصی باشد یا او و مرخصی هر یک را مشروط به ادامه حبس دیگری کرد.
گزارش مذکور می‌افزاید: متاسفانه دادستانی تهران این روند را درمورد زوج‌های روزنامه‌نگار و زندانیان سیاسی دیگر مانند بهمن احمدی امویی و ژیلا بنی یعقوب نیز در پیش گرفته که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری گذشته و روی کارآمدن قریب‌الوقوع دولت تدبیر و امید، بسیار سوال برانگیز است.
شایان ذکر است که مسعود باستانی روزنامه‌نگار جوانی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم بازداشت و به شش سال حبس محکوم شده است، از روز بیستم تیرماه در مرخصی به سر می‌برد و همسر روزنامه‌نگارش مهسا امرآبادی نیز که در ۲۲ خرداد ۱۳۹۰، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه و گزارش از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه‌ای به یک سال حبس محکوم شد. و هنوز حکم آزادی وی ابلاغ نشده است، در مرخصی مشروط به ادامه زندان همسرش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر