۱۳۹۲ مرداد ۲۵, جمعه

بازداشت ۱۵ نفر در اعتراض به سخنان یک نماینده مجلس / دو تن همچنان در بازداشت بسر می‌برند

 در پی اعتراض جمعی به سخنان یک نماینده مجلس که به قوم "لر" توهین کرده بود، ۱۵ نفر بازداشت شدند که از بین ایشان "رضا اکوانیان" و "طاهر اکوانیان" همچنان در بازداشت بسر می‌برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی سخنان "بزرگواری" نماینده کهکیلویه و بهمئی که از "چماق لری" در سخنان خود استفاده کرده بود، عصر روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ماه تجمعی اعتراضی در مقابل مجلس شکل گرفت که در پی آن ۱۵ تن از شرکت کنندگان بازداشت شدند.
از بین این ۱۵ نفر ۱۳ تن ظرف ۲۴ ساعت آزاد شده و ۲ تن از ایشان بنام "رضا اکوانیان" و "طاهر اکوانیان" همچنان در بازداشت بسر می‌برند.
در بین بازداشت شدگانی که آزاد شدند، دو روزنامه نگار به نامهای "جواد حیدریان" و "صدرا محقق" نیز حضور داشتند.
یکی از نزدیکان رضا اکوانیان به گزارشگر هرانا گفت: "بازداشت شدگانی که آزاد شدند به ما اطلاع دادند که با رضا با نا‌سزا، تحقیر و داد و فریاد سخن می‌گفتند."
وی در مورد علت آزاد نشدن این دو تن گفت: "بدلیل سوابق رضا و طاهر اکوانیان و اینکه ایشان از برگزار کنندگان تجمع محسوب می‌شدند، این دو آزاد نشدند. با توجه به گفته آزاد شدگان ما خیلی نگران وضعیت ایشان هستیم."
وی همچنین تصریح کرد: "بازداشت شدگان شامگاه سه‌شنبه به وزارت اطلاعات تحویل و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. رضا و طاهر نیز، هم‌اکنون در سلول‌های انفرادی این بند بسر می‌برند."
رضا اکوانیان وبلاگ نویس، شاعر و از اعضای پیشین مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بوده که سابقه بازداشت در سال ۱۳۸۸ را داشته و همچنین طاهر اکوانیان دانشجوی فلسفه دانشگاه بهشتی تهران، شاعر و سابقه بازداشت در سال ۱۳۸۸ را داشته است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر