۱۳۹۲ تیر ۲۶, چهارشنبه

سوزاندن چشم و بدن دختر ۶ ساله بدلیل شب ادراری


 فرمانده انتظامی استان بوشهر جزئیات کودک‌آزاری دختربچه‌ای شش ساله به نام "فاطمه" از سوی مادر و مردی که با وی در ارتباط بوده را تشریح کرد.
سردار حیدرعباس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: زنی به همراه مردی که با وی در ارتباط بود، اقدام به شکنجه و آزار فرزند شش ساله خود به نام "فاطمه" کرده بود اواخر خرداد ماه امسال از سوی ماموران پلیس استان بوشهر دستگیر شد.
وی افزود: ماجرا از جایی آغاز شد که فاطمه مدتی پیش دچار شب ادراری شد و مادرش به همراه مردی که با وی ارتباط داشت، این دختربچه را تنبیه کرد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه‌داد: این زن و مرد که هر دو اعتیاد شدید به مخدر از نوع شیشه داشتند، آزار و اذیت این دختربچه شش ساله را ادامه دادند تا جایی که مرد معتاد یکی از چشم‌های این دختربچه و بخش‌هایی از اعضای بدن وی را با فندک اتمی سوزاند.
عباس‌زاده با بیان اینکه روند آزار و اذیت این کودک خردسال حدود یک هفته ادامه داشت، به ایسنا گفت: سرانجام همسایه‌ای که فرزندش هم‌بازی فاطمه بوده با مخالفت مادر فاطمه برای بازی فرزندش با وی روبرو می‌شود که همین موضوع شک وی را برمی‌انگیزد. وی از پنجره ساختمان آزار و اذیت‌های این زن و مرد علیه دختربچه را دیده و با حضور در مقابل منزلشان، از آنان می‌خواهد تا کودک را به بیمارستان منتقل کنند و در غیر این صورت موضوع را به پلیس اطلاع می‌دهد.
وی با اشاره به انتقال این کودک خردسال به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر و تحت درمان قرار گرفتن وی، تصریح کرد: در‌‌ همان زمان ماموران، مادر این کودک را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به وضعیت جسمانی این دختربچه، خاطرنشان کرد: در قسمت‌های مختلف بدن فاطمه آثار سوختگی و همچنین شکستگی در ناحیه قفسه‌سینه دیده می‌شود و نتایج بررسی‌ها نیز حاکی از تحت آزار قرارگرفتن وی از سوی مردی بود که با مادرش ارتباط داشت.
عباس‌زاده با اشاره به دستگیری متهم دیگر پرونده، اظهارکرد: این مرد نیز از سوی ماموران کلانتری ۱۱ باغ زهرا دستگیر و برای ادامه روند رسیدگی به جرم، به مقر انتظامی منتقل شد.
وی با بیان اینکه هر دو متهم اعتیاد شدیدی به مخدر صنعتی از نوع شیشه داشتند، به ایسنا گفت: این زن و مرد در اعترافات خود ضمن پذیرش آزار و اذیت فاطمه، معترف شدند که به مدت یک هفته این کودک را در اتاق حبس کرده و مورد آزار و اذیت قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به انتقال فاطمه به بیمارستان نمازی شیراز برای دریافت خدمات درمانی بیشتر، تصریح‌کرد: بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده، یکی از چشم‌های این کودک تخلیه شده و وی در حال حاضر تحت درمان قرار دارد.
عباس‌زاده درباره آخرین وضعیت مادر این دختربچه و مردی که با وی در ارتباط بوده، اظهارکرد: دو متهم پس از تشکیل پرونده و انتقال به دادسرا، روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر درباره هویت پدر اصلی این دختر نیز گفت: تحقیقات پلیس برای شناسایی پدر فاطمه ادامه دارد.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    بند ۱ ماده ۲۴ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: هر کودکی بدون هیچگونه تبعیض از حیث‌نژاد، رنگ، جنس، زبان، مذهب، اصل و منشاء ملی یا اجتماعی، مکنت یا نسب حق دارد از تدابیر حمایتی که به اقتضای وضع صغیر بودنش از طرف خانواده او و جامعه و حکومت کشور او باید بعمل آید برخوردار گردد.
•     بند ۱ ماده ۱۹ کنوانسیون حقوق کودک: کشورهای‌ طرف‌ کنوانسیون‌ تمام‌ اقدامات‌ قانونی‌، اجرایی‌، اجتماعی‌ و آموزشی‌ را در جهت‌ حمایت‌ از کودک‌ در برابر تمام‌ اشکال‌ خشونت‌های‌ جسمی‌ و روحی‌، آسیب‌رسانی‌ یا سوءاستفاده‌، بی‌توجهی‌ یا سهل‌انگاری‌، بدرفتاری‌ یا استثمار منجمله‌ سوءاستفاده‌ جنسی‌ در حینی‌ که‌ کودک‌ تحت‌ مراقبت‌ والدین‌ یا قیم‌ قانونی‌ یا هر شخص‌ دیگری‌ قرار دارد، به‌ عمل‌ خواهند آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر