۱۳۹۲ تیر ۹, یکشنبه

سعید لیلاز برای اجرای حکم به زندان اوین رفت / تکذیب شد


 دکتر سعید لیلاز، تحلیل گر اقتصادی و روزنامه نگار برای اجرای حکم شش سال حبس به زندان اوین منتقل شد.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، وی که از بازداشت شدگان بعد از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ است، با قید وثیقه آزاد بود و اینک برای اجرای حکم زندان راهی اوین شده است.
سعید لیلاز روزنامه نگار و تحلیل گر اقتصادی روز ۲۷ خرداد ماه در منزلش بازداشت و روانه زندان اوین شد. او پس از گذراندن بیش از ۱۰۰ روز در سلول انفرادی به سلول های چند نفره منتقل شد. لیلاز پس از نه ماه زندان با قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به مرخصی آمد.
دادگاه انقلاب، سعید لیلاز را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، نگهداری اسناد طبقه بندی شده و ارتباط با بیگانگان به ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد. حکم صادره برای این روزنامه نگار، سنگین ترین حکم صادر شده برای زندانیان مطبوعاتی اخیر بوده است. حکم وی در دادگاه تجدیدنظر به شش سال زندان تبدیل شد.
این روزنامه نگار پس از انتشار این خبر در گفتگو با خبرنگار جرس، بازداشت خود جهت اجرای حکم را تکذیب کرد. وی به جرس گفت: امروز رفتم دادسرای شهید مقدس و مسئله حل شد و آمدم. الان هم منزل هستم و ظاهرا هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی در ادامه گفت: "یک شبهه‌ای پیش آمده بود و ممکن بود بخواهند تصمیماتی بگیرند اما بعد همه چیز به روال طبیعی بازگشت و به منزل برگشتم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر