۱۳۹۲ شهریور ۷, پنجشنبه

بازجویی و فشار بر خانواده یک فعال مدنی

 خانواده محمدرضا اسماعیل‌پور پس از عدم موفقیت مامورین در بازداشت وی تحت فشار و بازجویی قرار گرفته‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ششم مرداد ماه، به دفتر کار و منزل پدری محمدرضا اسماعیل‌پور به قصد بازداشت وی، مراجعه کردند که به دلیل عدم حضور نامبرده موفق به این عمل نشدند.
این افراد با ضبط کامپیو‌تر شخصی این فعال مدنی محل را ترک کرده‌اند.
نیروهای امنیتی بعد از تلاش ناکامی که در ششم مرداد ماه برای دستگیری او داشتند ضمن کنترل کامل خانواده و نزدیکان وی با بازجویی و تحت فشار قرار دادن اعضای خانواده و نامزد محمدرضا اسماعیل‌پور خواهان اطلاع از محل حضور نامبرده هستند و این در حالی است که آن‌ها نیز از وضعیّت او کاملا بی‌ خبر می‌‌باشند.
گفتنی ست که آقای اسماعیل‌پور به دلیل فعالیت در زمینه مبارزه با فیلترینگ و سانسور و فعالیت‌های حقوق بشری تحت تعفیب ماموران امنیتی قرار گرفته است.

شانزده زندانی اهل سنت با اتمام محکومیت خود آزاد و پنج تن به اعدام محکوم شدند

 شانزده تن از زندانیان اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج با پایان محکومیت خود از زندان آزاد شدند و پنج تن دیگر نیز با احکام اعدام مواجه شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان اهل سنت که غالبا در مساجد و بصورت گروهی بازداشت شده‌اند، همگی با پایان دوران محکومیت خود از زندان آزاد شدند.
یکی از زندانیان اهل سنت به گزارشگر هرانا گفت: "این ۱۶ زندانی همگی تا آخرین روز حبس خود را تحمل کرده بودند. این افراد چون بصورت گروهی و در مساجد بازداشت شده‌اند و با هم آزاد شدند برخی می‌خواهند جوری وانمود کنند که با عفو مشروط آزاد شده‌اند. درحالی که تا کنون ۴۰ تن از زندانیان اهل سنت تقاضای عفو مشروط کرده‌اند، ولی مسئولین حتی با آزادی یک تن از ایشان زود‌تر از موعد مقرر موافقت نکرده است. ۱۰ تا ۱۲ زندانی اهل سنت دیگر نیز تا چند روز آینده محکومیتشان به پایان خواهد رسید."
وی در ادامه گفت: "امروز برای ۵ تن دیگر از زندانیان اهل سنت محکومیت اعدام صادر شد و با این حساب اکنون ۲۵ نفر از ما زیر حکم اعدام قرار داریم. همچنین امروز برای دو برادر اهل سنت که از همبندیان ما هستند مجموعا ۲۰ سال زندان صادر شد."
اسامی ۱۶ زندانی که طی روز جاری آزاد شدند عبارت است از: سید طا‌ها کریمی ۲۰ ماه زندان، جعفر پویا ۲۴ ماه زندان، مسعود عبدالهی ۲۲ ماه زندان، ناصر پیرخزری ۱۸ ماه زندان، محمد شفیع رحمان‌پور ۲۰ ماه زندان، دلشاد علی‌پور ۲۰ ماه زندان، ایوب ابراهیم‌زاده ۲۰ ماه زندان، عبدالواحد معروف‌زاده ۲۰ ماه زندان، عبدالحمید رضازاده ۲۰ ماه زندان، کاوه رسول‌پور ۱۸ ماه زندان، یوسف فیضی ۲۰ ماه زندان، نعمت آزادخواه ۲۰ ماه زندان، شیرکوه قمری‌وند ۲۰ ماه زندان، هادی مولودی ۲۰ ماه زندان، محمد نجاری ۱۸ ماه زندان و حسن عبدالهی ۲۴ ماه زندان.
وب سایت‌های نزدیک به حاکمیت روز گذشته در گزارشی از آزادی مشروط این زندانیان خبر داده بودند.

جرای حکم شلاق یک متهم در ملاء عام

 حکم شلاق یک متهم به خرید و فروش مواد مخدردر ملاء عام و در ساوه به اجرا در آمد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، حکم ۷۰ ضربه شلاق این فرد مقابل منزل مسکونی وی در شهرستان ساوه اجرا شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه مدعی شد: "متهم که اقدام به خرید و فروش مواد مخدر در منزل مسکونی خود می‌کرد در پی یک عملیات غافلگیرانه هنگام توزیع مواد مخدر دستگیر شد."
درودگر افزود: "دادگاه برابر ماده ۱۳ قانون مبارزه با مواد مخدر منزل مسکونی این قاچاقچی را که محل خرید و فروش مواد مخدر بوده به نفع دولت ضبط کرده است."

ضرب و شتم شهرام پورمنصوری توسط زندانبان

 شهرام پورمنصوری، زندانی امنیتی زندان رجایی شهر کرج توسط زندانبان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام پورمنصوری زندانی امنیتی بند ۴ زندان رجایی شهر کرج توسط یکی از زندان بان‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
این زندانی سیاسی طی تماسی با گزارشگر هرانا گفت: "یکی از زندان بان‌ها بنام (مجید شیرخوانی) زمانی که من به نگهبانی مراجعه کرده بودم ضمن توهین و فحاشی من را مورد ضرب و شتم قرار داد. تا جایی که لباسی که به تن داشتم پاره شد. متاسفانه مسئول شیف زندان بان‌ها (آقای خزایی) نیز به جای رسیدگی به شکایت من یا زندانبان خاطی هم صدا شده و گزارشی دال بر توهین من به مسئولین تهیه نمودند که سراسر دروغ است."
وی در ادامه گفت: "از زمانی که من برای رسیدن به خواسته‌های خود برای ۱۵ روز دست به اعتصاب غذا زدم برخورد مسئولین با من بسیار بد و زننده شده و در هر فرصتی می‌خواهند در جلوی سایر زندانیان به من توهین نموده و تحقیرم نمایند."
وی در مورد وضعیت فعلی خود در زندان رجایی شهر کرج گفت: "من و برادرم فرهنگ حدود یک سال است که در یک فرعی در بسته نگهداری می‌شویم که فاقد هرنوع امکاناتی است. ما فقط اجازه استفاده روزی ۲ ساعت هواخوری را داریم و از سایر امکانات مانند چراغ‌خانه، کتابخانه و مراکز آموزشی محروم هستیم. وضعیت بهداشتی در فرعی ما بسیار نا‌مناسب است و هرگاه از مسئولین می‌خواهیم سر و سامانی به وضعیت ما بدهند با برخورد بد و تحقیر آمیز ایشان روبرو می‌شویم."
وی در ادامه تصریح کرد: "خدابخش، (دادستانی) از ۱۵ روز پیش به من ۱۲ ساعت مرخصی تحت الحفظ داده تا بتوانم به ملاقات پدر و مادر پیرم که بشدت نیز مریض هستند بروم. این اولین مرخصی من بعد از ۱۳ سال زندان است، با این حال مسئولین به دلایل واهی مانند نداشتن مامور اعزام از اعزام من به مرخصی برای دیدار با پدر و مادرم شانه خالی می‌کنند."
شهرام پورمنصوری که حدود ۱۳ سال است در زندان بسر می‌برد، متهم به هواپیماربایی در مسیر اهواز به بندرعباس است.
این هواپیماربایی که بعد‌ها به موضوع فیلم مشهوری از کارگردان صاحب نام ایرانی (ابراهیم حاتمی‌کیا)، تبدیل شد؛ بنا به اعتراف بازداشت‌شدگان، به دلیل فقر مالی و شرایط نامناسب زندگی صورت گرفته بود.
دادگاه، شهرام پورمنصوری برادر وی فرهنگ پورمنصوری را به همراه داماد خانواده خالد حردانی به اعدام محکوم کرد که این حکم با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد.
رسول حردانی، برادر خالد حردانی و دیگر متهم پرونده در‌‌‌ همان دادگاه به حبس ابد محکوم شد.
گفتنی است، شهرام پورمنصوری، فرهنگ پورمنصوری و رسول حردانی هر سه هنگام بازداشت زیر ۱۸ سال سن داشتند.

بازداشت سه تن از مسیحیان توسط ماموران امنیتی در کرج

 ماموران امنیتی طی اقدامی خودسر سه تن از مسیحیان که دو نفر آنان از نوکیشان مسیحی فارسی زبان بودند را بدون هیچ دلیل و اتهامی بازداشت کردند.
بازداشت بی‌دلیل این افراد و رشد محکومیت زندانیان مسیحی از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نشان از وخامت شرایط برای جامعه مسیحیان ایرانی می‌باشد.
به گزارش محبت نیوز، روز چهارشنبه مورخ سی‌ام مردادماه ۱۳۹۲ ماموران امنیتی طی اقدامی سه تن از مسیحیان که دو نفر این افراد از نوکیشان مسیحی فارسی زبان می‌باشند را در شهرستان کرج بازداشت نمودند.
اسامی این سه تن عبارتند از: "مسعود میرزایی" از نوکیشان مسیحی ساکن کرج، "سوادا آغاسر" از مسیحیان ارامنه ساکن تهران و همچنین بازداشت مجدد "ابراهیم فیروزی" ساکن رباط کریم.
بنا بر این گزارش، در ساعت سه بعداظهر تاریخ فوق "ابراهیم فیروزی" و "سوادا آغاسر" که به جهت ملاقات و دیدار با "مسعود میرزایی" در دفتر کار (شرکت بیمه) ایشان در کرج گردهم آمده بودند، با ورود نابهنگام تنی چند از ماموران امنیتی لباس شخصی هر سه نفر آنان بازداشت شدند.
ماموران لباس شخصی پس از بازداشت این افراد، آنان را به مکان نامعلومی انتقال دادند که تا لحظه انتشار این خبر از محل نگهداری این افراد اطلاع دقیقی در دست نیست.
تاکنون از علت و یا دلیل بازداشت خودسرانه این افراد توسط ماموران امنیتی نیز گزارشی منتشر نشده است.
گفته می‌شود طی روزهای گذشته فقط "مسعود میرزایی" و "سوادا آغاسر" اجازه یافتند تا در تماس تلفنی کوتاه خبر سلامتی خود را به خانواده‌هایشان اطلاع دهند.
همچنین ماموران امنیتی لباس شخصی پس از بازداشت این سه تن به منزل شخصی "مسعود میرزایی" رفته و ضمن تفتیش و بازرسی خانه ایشان برخی از وسایل شخصی نامبرده از جمله کامپیو‌تر وی را ضبط و با خود بردند.
در پی این رویداد منابع مطلع گفته‌اند؛ "ابراهیم" بر اساس گفته خود، بابت حکم یکسال حبس و دو سال تبعید که اخیرن از سوی دادگاه انقلاب به آن محکوم شد قرار بود تا در روز شنبه این هفته خود را به مقامات قضایی معرفی کند که بر همین اساس علت مراجعه "ابراهیم" و "سوادا" به دفتر کار "مسعود" در کرج در واقع فقط یک برنامه دیدار و خداحافظی دوستانه با "ابراهیم" بود.
اکنون با بازداشت مجدد "ابراهیم فیروزی" وی تاکنون تماسی با خانواده خود نداشته و از وضعیت جسمی و محل نگهداری ایشان اطلاعی در دست نیست، که این موضوع با توجه به سوابق و محکومیت اخیر ایشان باعث ایجاد موجی از نگرانی در بین خانواده و دوستان وی شده است.
لازم به ذکر است نوکیش مسیحی "ابراهیم فیروزی" تاکنون بدفعات از سوی ماموران امنیتی به اتهام تبلیغ و بشارت مسیحیت بازداشت شده است، این فعال مسیحی در آخرین مرحله نیز از سوی دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم به اتهام "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی"، "راه اندازی و هدایت تشکل انحرافی تبشیر مسیحیت"، "ارتباط با عناصر ضد انقلاب خارج نشین و شبکه‌های ضد انقلاب خارجی" و راه اندازی سایت مسیحی، به یکسال حبس و دو سال تبعید به شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان از استانهای محروم کشور محکوم شده است.
گفتنی است "سوادا آغاسر" از مسیحیان ارامنه پیرو کلیسای گریگوری است که پیش از این منزل ایشان نیز در ارتباط با پرونده یکی دیگر از نوکیشان مسیحی بنام "مصطفی بردبار" از سوی ماموران امنیتی لباس شخصی مورد بازرسی قرار گرفت، ماموران ضمن تفتیش منزل برخی از وسایل شخصی وی را نیز ضبط و با خود بردند.
لازم به ذکر است "مصطفی بردبار" در جریان یورش ماموران امنیتی که در - کریسمس- و سال نو میلادی ۲۰۱۳ که منجر به بازداشت موقت حدود ۵۰ تن از نوکیشان مسیحی فارسی زبان شد نامبرده نیز بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به تحمل ده سال زندان محکوم گردید.
فشار بر جامعه مسیحیان فارسی زبان ایران طی سالهای گذشته و بعد از هشدارهای رهبران جمهوری اسلامی پیرامون رشد کلیساهای خانگی روندی شتابان داشته است

نگرانی نسبت به وضعیت زندانی سیاسی کرد

 نامق محمودی که از ۱۵ روز پیش به نقطه نامعلومی منتقل شده، احتمالا در اداره اطلاعات سنندج بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نامق محمودی زندانی سیاسی ۶۲ ساله سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج از تاریخ چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه به نقطه نا‌معلومی منتقل شد و مسئولین در پیگیری‌های خانواده به ایشان اعلام کرده‌اند که به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده است.
یکی از بستگان این زندانی سیاسی کرد به گزارشگر هرانا گفت: "پسر نامق محمودی چهارشنبه گذشته (روز ملاقات زندانیان سیاسی) به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کرد و پس از پیگیریهای فراوان مسئولین به وی گفتند که پدرت به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده است. با این وجود خانواده وی تا کنون اجازه ملاقات را پیدا نکرده‌اند و شدیدا نسبت به سلامت وی نگرانند."
لازم به ذکراست، نامق محمودی مدتهاست از بیماری آب‌مروارید رنج می‌برد و در آستانه نابینایی قرار دارد و مسئولین همچنان در اعزام وی به مراکز درمانی تعلل می‌کردند.
نامق محمودی زندانی سیاسی ۶۲ ساله، ۱۷ فروردین ماه سال گذشته به همراه سه فرزند خود، توسط وزارت اطلاعات بازداشت و در بند اطلاعات سنندج و سپس ۲۰۹ اوین مورد بازجویی قرار گرفت و سپس به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج منتقل گردید.
لازم به یادآوریست، هر سه فرزند وی در آبان ماه گذشته آزاد شده‌اند.
شایان ذکر است که آقای محمودی به اتهام "محاربه" از طریق "همکاری با یکی از احزاب کردی" در بازداشت موقت به سر می‌برد.

وضعیت جسمی رضا شهابی نگران کننده است

 وضعیت جسمی رضا شهابی که به دلیل رفتار‌های ناشایست مسئولین بهداری زندان و عدم درمان قطعی وی در اعتصاب دارو و درمان بسر می‌برد نگران کننده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا شهابی از روز یک‌شنبه ۲۰ مرداد ماه بدلیل برخورد دور از ادب زندان بانان و مسئولین بهداری و عدم درمان قطعی وی و اکتفای بهداری به تنها تجویز داروهای مسکن و نه درمان قطعی، دست به اعتصاب دارو و درمان زده است.
یکی از نزدیکان وی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "رضا شهابی به دلیل مصرف داروهای مسکن که بهداری تجویز نموده به مشکلات گوارشی و کبد مبتلا شده. این درحالیست که بهداری از اعزام وی به بیمارستان برای درمان قطعی مشکلات کمر و گردن امتناع می‌کند و مدام برای وی داروهای مسکن تجویز می‌کنند."
وی در ادامه گفت: "مسئولین در بهداری رفتار مناسبی ندارند و زندانیان سیاسی را بازرسی بدنی تحقیر آمیز می‌کنند. وی اعلام کرده تا زمانی که به مرکز درمانی در خارج از زندان اعزام نشود و تحت نظر پزشک متخصص قرار نگیرد، دست از اعتصاب دارو و درمان نخواهد کشید."
وی در مورد وضعیت جسمی رضا شهابی به گزارشگر هرانا گفت: "وی نمی‌تواند پای خود را حرکت دهد و کمردرد شدید پای‌اش را بی‌حس نموده. بدلیل مصرف زیاد داروهای مسکن به مشکلات شدید گوارشی و کبد مبتلا شده و همین موضوع روی پوست صورت وی تاثیر گذاشته است."
یادآور می‌شود که این فعال کارگری و عضو هیأت مدیرهٔ سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و حومه بنا بر رای دادگاه تجدید نظر تهران، به تحمل چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمهٔ نقدی محکوم است.

پژمان ظفرمند به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد

 پژمان ظفرمند پس از ۷۰ روز انفرادی در بازداشت‌گاه ۲۰۴ اداره اطلاعات به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی که پس از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بازداشت شد، در حالی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده که مدت ۷۰ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین سپری نمود.
گفتنی است، پژمان ظفرمندی که اولین بار در سال ۱۳۸۸ بازداشت شد، در سرای اهل قلم نیز بازداشت شده بود، وی پس از یک ماه بازداشت آزاد و در شعبه ۱۵ توسط قاضی صلواتی به سه سال حبس محکوم شد.

خودسوزی و مرگ یک دختر ۲۳ ساله در ملاء‌عام

یک خبرگزاری محلی، از خودسوزی یک دختر ۲۳ ساله در خیابان دادگستری شهر «نوشهر» در استان مازندران خبر داد.
به گزارش تارنمای بلاغ، این دختر صبح روز سه‌شنبه (پنجم شهریور) با تینر نقاشی مقابل چشم مردم خود را به آتش کشید.
پس از انتقال پیکر نیمه‌جان این دختر ۲۳ ساله به بیمارستان٬ تلاش پزشکان برای نجات وی بی‌نتیجه مانده و وی جان خود را از دست داده است.
پیکر این دختر به پزشکی قانونی نوشهر منتقل شده و پرونده‌ای در این زمینه در کلانتری ۱۱ این شهر تشکیل شده است.
طی سالهای اخیر، طیف وسیعی از زنان و دختران و جوانان، به دلیل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی، خود را به آتش کشیده‌اند.

۱۳۹۲ شهریور ۶, چهارشنبه

قتل یک شهروند بهایی در بندرعباس

عطاء الله رضوانی شهروند بهایی ساکن بندرعباس به ضرب گلوله به قتل رسید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این شهروند بهایی ساکن بندرعباس که پیش‌تر بار‌ها از طرف نهادهای امنیتی و دفتر امام جمعه شهر مورد تهدید قرار گرفته بود، شب گذشته شنبه ۲ شهریور ماه در حالی به قتل رسید که هیچ‌گونه سرقتی از اموال وی صورت نگرفته بود.
یک منبع مطلع در بندرعباس که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "در شهرما پیش‌تر نیز یک شهروند بهایی بنام (ایرج مهدی‌نژاد) را مسلمانان افراطی با ضربات کارد به قتل رسانده بودند. دوتن هم به نامهای (میعاد افشار و ایرج می‌دانی) پیش‌تر در پی حمله افراد تندرو بشدت مجروح شده بودند."
وی در ادامه در مورد فعالیتهای عطاء الله رضوانی گفت: "وی در فعالیت‌های خیریه متعددی شرکت کرده است و با تشکیل یک هیات سه نفره موسوم به خادمان جامعه بهایی، فعالیت‌های مدنی خود را ساماندهی می‌کرد."
این منبع در مورد نحوه قتل این شهروند بهایی اظهار داشت: "تا جایی که اطلاع دارم، ایشان را ربوده و سپس از پشت سر گلوله‌ای به سر وی شلیک کرده‌اند."
یک منبع دیگر که نخواست نامش فاش شود در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: "عطاء الله رضوانی شب شنبه مهمان دکتر ایرج میدانی بود. پلیس به خانواده وی گفته، هنگام بازگشت قاتلان در ماشین وی کمین کرده بودند و احتمالا وی را با اجبار و زور اسلحه به جاده راه آهن برده و در آنجا تیری از پشت به سر وی شلیک می‌کنند. ماشینهای گذری جسد را پیدا کرده و به نیروی انتظامی اطلاع می‌دهند. در حالی که هیچ سرقتی از داخل ماشین وی صورت نگرفته بود."
گفتنی است، عطاء الله رضوانی دانشجوی اخراجی مهندسی مکانیک بود که در پی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ از تحصیل محروم شد.

انتقال حسین رونقی به بیمارستان به دلیل وخامت حالش

 ظهر امروز، چهارشنبه، حسین رونقی ملکی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، به دلیل وخامت حالش از زندان به بیمارستان منتقل شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حوالی ساعت ۱ ظهر امروز، چهارشنبه ششم شهریورماه، حسین رونقی ملکی، به دلیل وخامت حالش و خون ریزی معده و دستگاه گوارشی، به بیمارستان شهید مدرس اعزام و در بخش اورژانس بستری گردید.

پس از انتقال به بیمارستان، مدارک بیماری وی نیز به پزشک قانونی ارسال شده اما تا کنون از طرف مقامات قضائی به وی مرخصی داده نشده است.
سید احمد رونقی ملکی، پدر این زندانی سیاسی از دادستان تهران، آقای جعفری دولت آبادی تقاضا کرده است که جهت نجات جان فرزندش دستورات لازم جهت مرخصی استعلاجی یا آزادی ایشان را صادر نموده تا تحت درمان قرار گیرد.
وی همچنین گفت که هرچه با تلفن‌های دفتر پیگیری ویژه‌ی دادستانی تماس گرفته است، هیچ فردی پاسخگوی این تلفن‌ها نیست.
گفتنی ست که آقای رونقی نسبت به وضعیت حیات فرزندش ابراز نگرانی نمود و تاکید کرد: "اگر به وضعیت حسین رسیدگی نشود وی جانش را از دست خواهد داد."

دست کم دو زندانی در دیزل آباد کرمانشاه و کاشان اعدام شدند

 حداقل دو زندانی به جرم قتل و حمل و نگهداری مواد مخدر به ترتیب در زندان دیزل آباد کرمانشاه و کاشان اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز يك زندانى بنام "غريب مرادى" فرزند محمد على از اهالى روستاى بله اى از توابع شهرستان پاوه، که به اتهام قتل عمد "عدنان فرزاد" از اهالى روستاى هجيج از توابع پاوه در سال ١٣٨٧ بازداشت شده بود، در زندان ديزل آباد كرمانشاه اعدام گرديد.
هم چنین حداقل یک زندانی اهل کرمان صح روز گذشته پنجم شهریور ماه که به جرم فروش مواد مخدر که همراه با 3 کیلو ماده مخدر شیشه دستگیر شده بود، در محوطه زندان کاشان اعدام شد.
در طی هفته گذشته بیش از ۴۰ زندانی در زندانهای مختلف کشور اعدام شدند، موج جدید اعدام پس از پایان ماه رمضان مورد انتظار بوده است، اما بر اساس گزارشاتی که به دست گزارشگران هرانا رسیده است، دستگاه قضایی در ماه رمضان نیز دست به اجرای حکم اعدام زده است. به عنوان نمونه حداقل یک زندانی در زندان مرکزی ارومیه در ایام مذکور اعدام شده است.
کشور ایران پس از چین در رتبه دوم اجرای حکم اعدام در جهان قرار دارد که در صورتی که مقایسه ای با جمعیت دو کشور داشته باشیم ایران نسبت به جمعیت خود رتبه نخست اجرای حکم اعدام را دارد.

متهم به قتل در زندان ورامین به اعدام محکوم شد

 یک زندانی که متهم است در زندان یکی از هم بندی‌هایش را با طراحی نقشه پیچیده‌ای به قتل رسانده است با حکم دادگاه به قصاص (اعدام) محکوم شد.
به گزارش خراسان، این مرد ۲۷ ساله که محمد نام دارد متهم است ۱۵ اسفند ۹۰ با طراحی یک توطئه هم بندی‌اش قاسم را با وارد کردن ضربات مرگبار میله آهنی در یکی از بندهای زندان ورامین به قتل رساند.
هرچند او این اتهام را انکار می‌کرد اما چند نفر از زندانیان شهادت دادند که او به خاطر درگیری قبلی‌اش با قاسم برای کشتن وی نقشه کشیده بود.
یکی از شاهدان این قتل در این باره گفت: محمد یک درگیری ساختگی در زندان راه انداخت و در این بین با یک میله آهنی چند ضربه به سر قاسم زد و او را کشت. سپس جسدش را روی تختش برد و ۳ روز اجازه نداد کسی زندانبان‌ها را از این موضوع مطلع کند.
با روشن شدن زوایای پنهان این جنایت پرونده با صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه محمد دست داشتن در این جنایت را انکار کرد و گفت نقشی در مرگ قاسم نداشته است اما در ‌‌نهایت قضات دادگاه او را مجرم تشخیص دادند و صبح دیروز رای خود را مبنی بر قصاص (اعدام) وی اعلام کردند.

چهار نفر به اتهام تجاوز به عنف در کرمان به اعدام محکوم شدند

 بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان خبر از صدور حکم اعدام برای چهار نفر به اتهام تجاوز به عنف را داد.
بنا به گزارش مهر، یدالله سپهری بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مدعی شد، از میان هشت متهم پرونده ای، چهارتن از ایشان به دلیل ارتکاب تجاوز به عنف در دادگاه کیفری استان کرمان به اعدام محکوم شده‌اند و در پی اعتراض متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
مجموع متهمان این پرونده هشت نفر بوده که از این بین چهارنفر اصلی بوده و در تمام جرایم حضور داشتند و چهار نفر دیگر فرعی هستند که در جرایم این گروه، تنها در یک تا سه جرم شرکت داشته اند.
وی همچنین گفت: "چندین فقره آدم ربایی، ایراد ضرب و جرح و سرقت با سلاح سرد از جمله جرایم این باند بوده است که رسیدگی به این موضوعات در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در مرحله نهایی و صدور کیفرخواست است."

۱۳۹۲ شهریور ۱, جمعه

ضرب و شتم احمد تمویی و انتقال وی به انفرادی زندان ارومیه

 احمد تمویی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه به دلیل امتناع از حضور در دفتر حفاظت زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی روز گذشته به دفتر حفاظت زندان احضار شده بود که به دلیل توهین و تهدید زندانیان در این محل نامبرده از رفتن به آنجا امتناع نموده و بر همین اساس از سوی پاسداران بند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شد.
در جریان ضرب و شتم این زندانی سیاسی بینی وی شکسته شده و یکی از چشمهای وی نیز به شدت آسیب دیده است. گفته می شود ماموران با استفاده از باتوم اقدام به ضرب و شتم وی نمودند.
این زندانی که برای درمان جراحات به بهداری زندان مراجعه نموده بود بدون رسیدگی مناسب پزشکی به سلولهای انفرادی منتقل شد.
ماموران زندان با انتقال وی به انفرادی زندان قصد دارند تا شکایت وی از افرادی که اقدام به ضرب و شتم وی کردند؛ بازدارند.
به دنبال این موضوع جمعی از زندانیان سیاسی نسبت به این اقدام ماموران اعتراض کردند که در پی آن مسئولین این زندانیان را نیز تا مقابل درب انفرادی زندان برده و اقدام به تهدید ایشان نموده و مجددا به بند بازگرداندند.

پنج زندانی در اراک اعدام شدند/ ۲۷ نفر سحرگاه امروز اعدام شدند

 سحرگاه امروز در زندان مرکزی اراک پنج زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر اعدام شدند. 

به گفته معاون دادستان اراک پنج قاچاقچی مواد مخدر در راستای اجرای حکم قضایی به اتهام خرید و فروش و حمل مواد مخدر و نگهداری حدود پنج کیلو گرم هروئین و کراک و ماده صنعتی شیشه در زندان مرکزی اراک اعدام شدند. 

وی افزود متهم ردیف اول به هویت ع - ک ۲۵ ساله متهم به نگهداری پانصد و نود و هشت گرم و پنجاه سانتی گرم کراک محکوم در شعبه دوم انقلاب اسلامی اراک و متهم ردیف دوم نیز به هویت پ –ی ۲۴ ساله به جرم حمل و نگهداری هشتصد و نود گرم ماده صنعتی شیشه محکوم در شعبه دوم انقلاب اسلامی اراک و متهم ردیف سوم به هویت ع – الف ۳۷ ساله به جرم خرید و فروش یک کیلو و هشتصد گرم کراک محکوم در شعبه اول دادگاه انقلاب و همچنین متهمین ردیف چهارم و پنجم به هویتهای الف – ط ۳۵ ساله وم –ع ۲۹ ساله، جمعآ به جرم حمل و نگهداری دو کیلو و سیصد گرم کراک به ترتیب محکوم در شعب دادگاه اول انقلاب و شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک به اعدام محکوم شدند. 

این مقام مسول گفت: حکم این افراد که به تایید دادستان کل کشور رسیده بود سرانجام پس از انجام کلیه تشریفات قانونی در زندان مرکزی اراک اجرا و به دار مجازات آویخته شدند. 

بنا بر اعلام مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با اعدام‌های جمعی در زندان‌های اراک، مشهد، ارومیه، کرج، هندیجان، اردبیل، شمار اعدام‌ها در طی روز جاری به ۲۷ نفر رسیده است که با توجه به اعدام مخفیانه ۱۱ نفر در کرج و پنج نفر در ارومیه احتمال می‌رود اعدام‌های امروز بیش از این رقم باشد.

حداقل یازده نفر در زندانهای کرج اعدام شدند

 سحرگاه امروز پنج زندانی در زندان رجایی شهر کرج و شش زندانی در قزل حصار کرج اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اطلاعی از هویت این زندانیان در دست نیست اما بنا بر اعلام منابع خبری ۱۱ زندانی از هر دو زندان سه روز پیش به سلولهای انفرادی منتقل و سحرگاه امروز اعدام شدند.
صبح امروز پنج زندانی در ارومیه، یک زندانی در هندیجان و سه زندانی در اردبیل و دو زندانی در وکیل آباد مشهد اعدام شدند، احتمال اجرای مخفیانه اعدام در سایر زندانهای کشور نیز وجود دارد که دستگاه قضایی از اعلام آن سرباز می‌زند.

سه نفر در زندان اردبیل اعدام شدند

 سه زندانی متهم به تهیه وتوزیع مواد مخدر امروز در اردبیل اعدام شدند. 

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، نفر اول دارای سابقه کیفری و اهل و ساکن شهرستان گرمی به جرم نگهداری و توزیع بیش از یک کیلو و ۱۷ گرم هروئین اعدام شد. 

نفر دوم و سوم نیز به ترتیب جرم حمل و نگهداری سه کیلو و ۲۵۱ گرم هروئین، مشارکت درحمل و نگهداری ۹کیلو و ۸۷۸گرم تریاک اعدام شدند.

اعدام پنج زندانی در ارومیه و بازداشت دو عضو خانواده اعدام شدگان

 سحرگاه امروز پنج زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند، بدنبال آن خانواده این پنج زندانی در مقابل زندان تجمع کرده و شیشه های زندان را شکستند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز پنج زندانی به نامهای تیمور شتابنده اهل ارومیه، لقمان آلثانی اهل ارومیه، ناصر کنعانی اهل مشهد، کاظم پارسا اهل کرمان،کریم تایوردی اهل شیراز در زندان مرکزی این شهر اعدام شدند.
بدنبال اطلاع خانواده این زندانیان از اجرای حکم ایشان، در مقابل زندان ارومیه تجمع اعتراضی برگذار کرده و شیشه های زندان را شکستند. در پی این ماجرا دو تن از اعضای خانواده اعدامشدگان نیز شب گذشته در مقابل زندان بازداشت شدند.

دو نفر در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند

 دو زندانی متهم به قتل سحرگاه امروز در زندان مرکزی مشهد (وکیل آباد) اعدام شدند.

اردکانیان مسئول روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی گفت: این ۲ زندانی در جنایت‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند.
یکی از این مجرمان، ۱۳ تیر سال ۸۳ جوانی را در روستای سرهنگ شهرستان تربت حیدریه و دیگری، هشتم مرداد ۸۳ در یک نزاع، مرد ۳۵ ساله‌ای را در روستای نریمانی مشهد با ضربه چاقو به قتل رسانده بودند.

سحرگاه امروز یک زندانی نیز در هندیجان اعدام شد و روز گذشته نیز یک نفر در جهرم و یک نفر در تبریز اعدام شدند.

دو نفر در تبریز و هندیجان اعدام شدند

 دو زندانی در شهرهای تبریز و هندیجان سحرگاه روز گذشته و امروز اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانی که در تبریز و در ملاء عام اعدام شد به جرم قتل یک دختر شش ساله در ۲۱ دی ماه سال گذشته بازداشت شده بود.
امروزنیز یک زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر در شهرستان هندیجان اعدام شد.
سید محمود هاشمی رئیس دادگستری شهرستان هندیجان گفت: این قاچاقچی مواد مخدر به جرم حمل پنج کیلو و ۵۰ گرم کراک در سال ۸۸ دستگیر شد و حکم وی پس از طی مراحل قانونی و رسیدگی به پرونده در دستگاه قضایی امروز در این شهرستان اجرا شد.

۱۳۹۲ مرداد ۲۸, دوشنبه

مهدی رحمانی از پیروان اهل حق بازداشت شد


خبرگزاری هرانا – مهدی رحمانی از پیروان آئین یاری ( اهل حق) به جرم فیلم برداری از خودسوزی یکی از هم کیشان خود در برابر فرمانداری همدان، بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی رحمانی  از پیروان دین یاری(اهل حق) که در زمان خودسوزی نیکمرد طاهری  در برابر فرمانداری همدان، در اعتراض به اهانت مسئولین زندان همدان از خودسوزی فیلمبرداری کرده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و  خبری از سرنوشت وی در دسترس نیست.
در تاریخ ۱۴خرداد و ۱۵ خرداد دو تن از پیروان دین یاری (اهل حق) بنام "حسن رضوی" ساکن همدان و "نیکمرد طاهری" ساکن صحنه کرمانشاه در اعتراض به تراشیدن سبیل یکی از هم کیشانشان بنام "کیومرث تمناک" توسط مسولین زندان همدان در برابر فرمانداری همدان خود را به آتش کشیدند.
نیکمرد طاهری به دلیل شدت جراحات جانباخت و حسن رضوی در بیمارستان بسر می برد.

ریشه بسیاری از قتل‌های استان کرمان ناموسی است


خبرگزاری هرانا - علی توکلی٬ نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفته که "ریشه بسیاری از قتل‌ها در جنوب استان، ناموسی است و باید برای جلوگیری از آن اقدامی صورت گیرد."
به گزارش سایت دادگستری استان کرمان٬ آقای توکلی افزوده است: "متاسفانه هنوز شاهد برخی از افکار ناصحیح قرن‌های گذشته در برخی از نقاط استان هستیم."
وی ادامه داده است: "ریشه بسیاری از قتل‌ها در منطقه جنوب استان اتفاق ناموسی است٬ یعنی به
رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرده که "سران طوایف، متنفذین منطقه، ائمه جمعه و جماعات و دست اندر کاران امور فرهنگی باید این دیدگاه و باور را تغییر دهند."
وی افزوده که "قانون برای رفتارهای غیر اخلاقی دختران و پسران راهکار ارائه داده و این درست نیست به خاطر یک عمل احساسی غلط، دختر یا پسر را به گلوله بست."
توکلی اظهار کرده است: "این قتل‌ها قطعاً قتل عمد محسوب شده و هیچ توجیهی نیز نمی‌تواند داشته باشد."ه داده است: "ریشه بسیاری از قتل‌ها در منطقه جنوب استان اتفاق ناموسی است٬ یعنی به صرف ارتباط یک دختر و پسر، خانواده دختر مرتکب قتل دختر یا خواهر خود می‌شوند که این رفتار، رفتاری غیرشرعی و غیرانسانی است."

رئیس کل دادگستری استان کرمان اضافه کرده که "سران طوایف، متنفذین منطقه، ائمه جمعه و جماعات و دست اندر کاران امور فرهنگی باید این دیدگاه و باور را تغییر دهند."

وی افزوده که "قانون برای رفتارهای غیر اخلاقی دختران و پسران راهکار ارائه داده و این درست نیست به خاطر یک عمل احساسی غلط، دختر یا پسر را به گلوله بست."

توکلی اظهار کرده است: "این قتل‌ها قطعاً قتل عمد محسوب شده و هیچ توجیهی نیز نمی‌تواند داشته باشد."

۱۳۹۲ مرداد ۲۷, یکشنبه

سه زندانی متهم به تجاوز به عنف در ملائ عام اعدام شدند

 سه زندانی متهم به "تجاوز به عنف" سحرگاه امروز در ۳ نقطه شهر کرج اعدام شدند.
دادستان کرج در حاشیه مراسم اعدام این ۳ زندانی به خبرنگار ما گفت: با شکایت های متعدد ، این افراد با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان البرز شناسایی و بازداشت شدند و در اعترافات خود به ۱۴ نوبت مشارکت در سرقت، ۲ بار آدم ربایی و ۲ مورد تجاوز به عنف اعتراف کردند.
فرهادی افزود : این ۳ مجرم سال گذشته به زور وارد خانه ای در مهدی شهر چهارباغ شده و با سوء استفاده از غفلت مرد خانواده که در آن موقع به دلیل مصرف مواد مخدر نشئه بوده به همسر او تجاوز کرده بودند.

وی گفت: مجرمان در اقدامی دیگر ۲ دختر دانشجو را از اطراف ایستگاه متروی کرج ربوده و پس از انتقال به حاشیه شهر به آنان تجاوز کرده بودند.
دادستان کرج افزود : شکایت شاکیان این ۳ نفر در دادگاه عمومی و انقلاب کرج بررسی شد و سرانجام متهمان با تلاش پلیس آگاهی استان البرز ، شناسایی و بازداشت شدند و سرانجام به جرم خود اعتراف کردند.

وی گفت : مجرمان با حکم دادگاه سحرگاه امروز در سه نقطه میدان طالقانی کرج ، شهرستان فردیس و محمد شهر کرج به دار مجازات آویخته شدند.

بیش از ۲۰۰ نفر در یک کنسرت عمومی در تهران بازداشت شدند

 بیش از ۲۰۰ تن از شهروندان که در سالن "آمفی همایش مهر آفرینش"، جهت شرکت در کنسرت یک گروه موسیقی راک شرکت کرده بودند؛ بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پلیس امنیت تهران در مراجعه به سالن آمفی همایش مهر آفرینش، محل برگزاری کنسرت گروه "Dawn of Rage"T بیش از ۲۰۰ تن از شرکت کنندگان و اعضای این گروه را بازداشت کرد.
بر اساس گزارشات رسیده جمعی از بازداشت شدگان که زیر سن قانونی بودند در ساعت اولیه آزاد شدند. سالن آمفی همایش آفرینش ۲۲۰ نفر ظرفیت دارد که در زمان برگزاری این کنسرت ظرفیت آن کامل شده بود.
لازم به ذکر است اجرای گروه مذکور قرار بوده در دو سانس انجام شود که بدلیل ممانعت نیروهای امنیتی در سانس اول و بازداشت حاضرین نیمه تمام باقی ماند.
پلیس ایران تاکنون اطلاع رسانی در خصوص وضعیت بازداشت شدگان انجام نداده است.

نگهداری و بلاتکلیفی هفت شهروند بلوچ در سلول انفرادی با وجود گذشت دو سال

 هفت شهروند بلوچ، حدود ۲ سال است که در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات زاهدان نگهداری می‌شوند و خطر صدور حکم اعدام برای ایشان وجود دارد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مولوی فتحی محمد نقشبندی، ملک محمد آبادیان، نظام الدین ملازاده، جبار آبادیان، هادی آبادیان، جواد آبادیان و گل‌محمد بلیده‌ای ۷ شهروند زاهدانی که حدود دو سال است در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات این شهر نگهداری می‌شوند، با خطر صدور حکم اعدام روبرو می‌باشند.
یکی از نزدیکان این ۷ زندانی به گزارشگر هرانا گفت: "این افراد به اتهام ترور یکی از عوامل بسیج بنام (مولوی مصطفی جنگی زهی) بازداشت شدند و زیر شکنجه‌های شدید مجبور به اعتراف به ترور شدند. اعترافات ایشان در شبکه پرس تیوی که شبکه برون مرزی جمهوری اسلامی می‌باشد نیز پخش شد. ولی هر هفت نفر در طی جلسات دادگاه هرگونه شرکت در ترور فرد بسیجی را انکار کرده و صراحتا اعلام کردند در زیر شکنجه مجبور به اعتراف به ترور شده‌اند."

محرومیت دوساله یک زندانی سیاسی اهل سنت از ملاقات با خانواده

فواد احمدنوری که به ۱۳ سال زندان محکوم شده است، دوسال است از ملاقات با خانواده خود محروم است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد احمدنوری فرزند احمد که به اتهام اقدام علیه امنیت کشور به ۱۳ سال زندان محکوم شده است، در دوسال گذشته از ملاقات با بستگان خود محروم بوده است.
این زندانی سیاسی اهل سنت که اهل و ساکن شهرستان جوانرود بوده، اکنون حدود دو سال است که بازداشت شده و در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد.
یکی از زندانیان زندان رجایی شهر کرج در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: "فواد احمدنوری هفته گذشته از رئیس زندان (مردانی) درخواست کرد که با ملاقات وی موافقت شود. رئیس زندان هم گفت که برای ملاقات وی مانعی وجود ندارد. خانواده وی روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه بعد از طی ۸۰۰ کیلومتر راه از جوانرود تا کرج، در آخر هم موفق به ملاقات با او نشدند."

اجرای نادر حکم نفی بلد یک شهروند بهایی در اردبیل

 ماموران انتظامی در استان اردبیل با مراجعه به زندان اردبیل برای اجرای حکم نفی بلد یک زندانی بهایی، وی را با خود به خارج از استان اردبیل و در حوالی جاده اهر‌‌ رها کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حوالی ساعت ۴: ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه ماموران به زندان مشکین شهر (در استان اردبیل) مراجعه کرده و به رامین ایدلخانی زندانی بهایی زندان مذکور اعلام می‌کنند دوره محکومیت یک ساله وی به اتمام رسیده و باید برای گذراندن حکم نفی بلد ۵ ساله به خارج از استان اردبیل منتقل شود. در پی این اقدام، ماموران پس از ترخیص رامین ایدلخانی از زندان، نامبرده را بازداشت و با خود به نقطه نامشخصی منتقل می‌کنند.

ساعاتی بعد مشخص می‌شود ماموران وی را در حوالی جاده اهر از استان آذربایجان‌‌ رها کرده و از وی می‌خواهند بقیه راه را خودش برود و تا ۵ سال که منع اقامت در استان اردبیل دارد به این استان وارد نشود.

یاداوری می‌شود رامین ایدلخانی شهروند بهایی ساکن استان اردبیل می‌باشد که همراه همسر و دو فرزند خردسال در شهر پارس آباد مغان زندگی می‌کند. وی در سال گذشته به حکم دادگاه انقلاب اردبیل به اتهام تبلیغ علیه نظام در قالب تبلیغ بهاییت و توهین به رهبری به دو سال حبس تعزیری و پنج سال منع اقامت در استان اردبیل محکوم شد که یک سال حبس تعزیری وی در دوران حبس بخشیده شده است.

دوره حبس رامین ایدلخانی از ۳۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۱ آغاز شد که در ۲۴ مرداد ماه به اتمام رسید.

۱۳۹۲ مرداد ۲۵, جمعه

بی‌خبری از احمد عسگری همچنان ادامه دارد

 با گذشت نزدیک به دوماه از بازداشت احمد عسگری از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست و مسئولین جواب خانواده را نمی‌دهند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد عسگری روزنامه نگار، فعال دانشجویی و از دانشجویان رشته روابط بین الملل دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز، شب پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه در پارک فدک تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
اکنون با وجود گذشت ۵۷ روز از بازداشت وی نزدیکانش نسبت به سلامتی او ابراز نگرانی می‌کنند.
یکی از نزدیکان این فعال دانشجویی به گزارشگر هرانا گفت: "احمد در انفرادیهای بند ۲۰۹ اوین بسر می‌برد ولی ما هیچ چیز از سلامتی وی نمی‌دانیم. خانواده احمد هرگاه خواهان ملاقات یا تماس تلفنی با وی شدند و یا از وضعیت سلامتیش جویا شدند با تمسخر مسئولین روبرو شدند. ما نگرانیم که داروهای احمد را به وی نداده باشند و سلامتش به خطر بی‌افتد."
گفتنی است، احمد عسگری که در روزنامه‌های کارون و مردم سالاری فعالیت کرده، سابقه بازداشت در سال ۱۳۸۸ را نیز داشته است.

انگشت‌نگاری و عکس‌برداری از خانواده زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر

 از خانواده زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر که برای ملاقات با بستگان خود رفته بودند، انگشت‌نگاری و عکس‌برداری شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه که خوانواده ۳۰ تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر برای ملاقات به این زندان مراجعه کرده بودند از سوی مسئولین سالن ملاقات مورد انگشت‌نگاری و عکس‌برداری از چهره قرار گرفتند.
یکی از زندانیان سیاسی این زندان به گزارشگر هرانا گفت: "از تمام خانواده‌هایی که به ملاقات زندانیان سیاسی سالن ۱۰ و ۱۲ آمده بودند عکس‌برداری و انگشت‌نگاری به عمل آمد. حتی از زنان و کودکان."
وی همچنین ادامه داد: "برخورد مسئولین با خانواده زندانیان به هیچ وجه شایسته نیست و می‌توان آن را توهین آمیز تلقی کرد."
این زندانی سیاسی همچنین در مورد وضعیت آب زندان گفت: "آبی که زندانیان از آن استفاده می‌کنند آب چاه است. در صورتی که آب پرسنل آب لوله کشی شهری است. بسیاری از زندانیان بدلیل املاح زیاد آب دچار مشکلات کلیوی شده‌اند. همچنین در سالن ۱۰ که متعلق به اهل سنت است و در طبقه سوم واقع شده اکثر اوقات بخصوص موقع نماز که همه می‌خواهند وضو بگیرند، آب قطع می‌شود و مسئولین حاضر نیستند جهت تقویت فشار آب پمپ‌های تقویت کننده را که پیش‌تر کارگذاشته شده فعال کنند.

وضعیت وخیم ابوالفضل عابدینی پس از ۲۰ روز اعتصاب

 ابوالفضل عابدینی که از ۲۰ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، در وضعیت نگران کننده‌ای بسر می‌برد و وزن خود را بشدت از دست داده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ابوالفضل عابدینی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، از روز شنبه ۵ مرداد ماه در پی انتقال خود از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذا زد.
مادر این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "روز گذشته (چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه) به ملاقات ابوالفضل رفتم. وی بشدت لاغر شده بود. با این وجود حاضر به شکستن اعتصاب غذای خود نیست."
وی همچنین در ادامه تصریح کرد: "ابوالفضل که بشدت ضعیف شده به بیماری سرما خوردگی نیر مبتلا شده. ابوالفضل خیلی ناراحت شد که ما در این گرما به ملاقاتش رفته‌ایم و مامورین مارا این همه معطل کرده‌اند."
آقای عابدینی که در اسفند ماه سال ۸۸ و در پی سناریو سازی دستگاه امنیتی بر علیه اعضا و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بازداشت شد، در طی این مدت از حق برخورداری از مرخصی محروم مانده است.
این زندانی سیاسی بر اساس حکم دادگاه انقلاب اهواز به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است که حکم وی با احتساب محکومیت یکساله از سوی شعبهٔ ۲۸ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی مقیسه‌ به ۱۲ سال حبس تعزیری افزایش یافت.

بازداشت ۱۰۰ نفر در ارتباط با خرید و فروش تجهیزات گیرنده ماهواره

 رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا از بازداشت ۱۰۰ نفر در ارتباط با خرید و فروش تجهیزات ماهواره خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمدمسعود زاهدیان صبح دیروز در نشست خبری درباره این خبر مدعی شد: "با اقدامات اطلاعاتی و امنیتی و همچنین اقدامات فشرده اطلاعاتی یک باند بزرگ تجهیزات ماهواره‌ای توسط ماموران پلیس امنیت اخلاقی شناسایی شد."
وی با بیان اینکه ماموران با نفوذ در این باند توانستند متهمین را شناسایی کنند، گفت: "این در حالی بود که ۱۸ شبکه فرعی نیز در استان‌های کشور با این هسته مرکزی فعالیت می‌کردند."
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه ۱۰۰ نفر آنان دستگیر شده‌اند و شناسایی بقیه در استان‌ها ادامه دارد، گفت: "۱۱ هزار قلم تجهیزات ماهواره‌ای از جمله رسیور، دیش، موتور گردان ال ان بی، از اعضای این باند کشف و ضبط شد."

بازداشت ۱۵ نفر در اعتراض به سخنان یک نماینده مجلس / دو تن همچنان در بازداشت بسر می‌برند

 در پی اعتراض جمعی به سخنان یک نماینده مجلس که به قوم "لر" توهین کرده بود، ۱۵ نفر بازداشت شدند که از بین ایشان "رضا اکوانیان" و "طاهر اکوانیان" همچنان در بازداشت بسر می‌برند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی سخنان "بزرگواری" نماینده کهکیلویه و بهمئی که از "چماق لری" در سخنان خود استفاده کرده بود، عصر روز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ماه تجمعی اعتراضی در مقابل مجلس شکل گرفت که در پی آن ۱۵ تن از شرکت کنندگان بازداشت شدند.
از بین این ۱۵ نفر ۱۳ تن ظرف ۲۴ ساعت آزاد شده و ۲ تن از ایشان بنام "رضا اکوانیان" و "طاهر اکوانیان" همچنان در بازداشت بسر می‌برند.
در بین بازداشت شدگانی که آزاد شدند، دو روزنامه نگار به نامهای "جواد حیدریان" و "صدرا محقق" نیز حضور داشتند.
یکی از نزدیکان رضا اکوانیان به گزارشگر هرانا گفت: "بازداشت شدگانی که آزاد شدند به ما اطلاع دادند که با رضا با نا‌سزا، تحقیر و داد و فریاد سخن می‌گفتند."
وی در مورد علت آزاد نشدن این دو تن گفت: "بدلیل سوابق رضا و طاهر اکوانیان و اینکه ایشان از برگزار کنندگان تجمع محسوب می‌شدند، این دو آزاد نشدند. با توجه به گفته آزاد شدگان ما خیلی نگران وضعیت ایشان هستیم."
وی همچنین تصریح کرد: "بازداشت شدگان شامگاه سه‌شنبه به وزارت اطلاعات تحویل و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. رضا و طاهر نیز، هم‌اکنون در سلول‌های انفرادی این بند بسر می‌برند."
رضا اکوانیان وبلاگ نویس، شاعر و از اعضای پیشین مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بوده که سابقه بازداشت در سال ۱۳۸۸ را داشته و همچنین طاهر اکوانیان دانشجوی فلسفه دانشگاه بهشتی تهران، شاعر و سابقه بازداشت در سال ۱۳۸۸ را داشته است

شش متهم به تجاوز به عنف در زندان کارون اهواز اعدام شدند

 سحرگاه امروز ۶ نفر که متهم به تجاوز به عنف بودند در زندان کارون اهواز به دار آویخته شدند.
به گزارش فارس، پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از باز شدن پرونده تجاوز به عنف در تفرجگاه‌های شوش‌تر مظنونان این پرونده شناسایی و در دستگاه قضایی به حکم اعدام محکوم شدند که امروز صبح این حکم در زندان شهرستان اهواز به مورد اجرا درآمد.
حکم اعدام این شش نفر پس از تایید نهایی از سوی دیوان عالی کشور صبح امروز در اهواز اجرا شد.

محرومیت زندانیان سیاسی زن از ملاقات حضوری با فرزندانشان

 ملاقات هفتگی تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی زن در زندان اوین با فرزندانشان از سه هفته پیش تاکنون قطع شده است.
به گزارش تارنمای جرس، این اقدام بدون ارائه هیچ گونه توضیحی از سوی مسوولان زندان و دادستانی تهران انجام شده است.
فاران حسامی مادر یک فرزند چهار ساله، مریم اکبری منفرد مادر سه دختر هفت، سیزده و چهارده ساله، صدیقه مرادی مادر یک دختر چهارده ساله و فریبا کمال آبادی مادر یک دختر شانزده ساله، مادرانی هستند که در دوهفته گذشته ازملاقات حضوری با فرزندان خردسال و یا نوجوان خود محروم بوده‌اند.
پیگیری‌های خانواده‌های این زندانیان سیاسی از دادستانی تهران برای از سرگیری ملاقات این مادران زندانی با فرزندانشان تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.
این نخستین بار نیست که ملاقات این چهار مادر زندانی با فرزندانشان قطع شده است.
قطع ملاقات مادران زندانی با فرزندانشان فشار روحی و روانی زیادی بر این مادران و فرزندان وارد می‌کند.

تائید حکم اعدام یک زندانی کرد تبعه سوریه در ایران

 دیوان عالی کشور اخیرا محکومیت علی احمد سلیمان زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه را به اتهام قتل عمد را تائید کرده است.
یکی از نزدیکان این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: " محکومیت علی احمد سلیمان که پیشتر از سوی شعبه پنجم دادگاه عمومی ارومیه صادر شده بود با تائید در دیوان عالی کشور به وی در زندان ابلاغ شده است."
علی احمد سلیمان پیشتر به جرم عضویت و همکاری با یک حزب سیاسی کرد بازداشت و نهایتا به پنج سال حبس محکوم شد، مسئولین زندان علی رغم اتمام محکومیت وی از آزادی او جلوگیری کردند و سال گذشته نیز به جرم ارتباط با احمد شهید وی را به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم کردند.
منبع نزدیک به علی احمد سلیمان به هرانا گفت: " محاکمه به اتهام قتل بدون اقرار ایشان، بازسازی صحنه قتل و دیگر تشریفات دادرسی عادلانه صورت گرفته است. حکم صادره بر اساس فشار نهادهای امنیتی بر قوه قضائیه صادر شده است و هیچ استدلال منطقی در تائید چنین پرونده ای در دیوان وجود نداشته است."

۱۳۹۲ مرداد ۲۰, یکشنبه

مخالفت با مرخصی کشیش فرهاد سبک‌روح و همسرش

 مسئولان با مرخصی "فرهاد سبک‌روح"، كشیش كلیسای جماعت ربانی اهواز، و همسر ایشان "شهناز جیزان" مخالفت کرده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قاضی دادگاه به بهانه‌ی گم شدن پرونده‌ی کشیش فرهاد سبک‌روح و همسر وی، از مرخصی آن‌ها ممانعت به عمل آورده است.
این در حالیست که با وجود موجود بودن نسخه‌های متعدد از یک پرونده، گم شدن آن چندان طبیعی نیست.
فرهاد سبکروح و  شهناز جیزان از سوی دادگاه انقلاب به اتهام "گرایش به آئین مسیحیت، دعوت از افراد مسلمان به تغییر دین، و فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ترویج مسیحیت تبشیری" به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم اند و هم‌اکنون در زندان کارون اهواز به سر می‌برند.

حسین رونقی ملکی دست به اعتصاب غذا زد

 حسین رونقی ملکی‌، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، از روز جمعه ۱۸ مرداد ماه در اعتراض به شرایط نامساعد خود در زندان، برای چندمین بار دست به اعتصاب غذا زده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رونقی، وبلاگ نویس زندانی، از روز گذشته در اعتراض به شرایط نامساعد خود در زندان و تداوم بی‌توجهی مسئولان و کارشکنی دادستان در قبال بیماری‌اش، اعتصاب غذا کرده است.
وی که به نارسایی کلیوی و خونریزی معده مبتلاست و پیش از این جهت عمل جراحی کلیه به بیمارستان منتقل شده بود، برای چندمین بار است که در زندان، دست به اعتصاب غذا می‌زند.
این همه در حالیست که احمد رونقی ملکی، پدر این زندانی سیاسی نیز صبح فردا بایستی در شعبه‌ی ۸ بازپرسی دادگاه انقلاب تهران و نزد بازپرس پرونده، آقای هاشمی‌نژاد، حضور پیدا کند.
گفتنی ست حسین رونقی ملکی که از آذرماه سال ۱۳۸۸ در زندان به سر می‌برد، از سوی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۱۵ سال حبس تعزبری محکوم است.

بلاتكلیفی دو ساله كارگران قارچ سینا پس از اخراج

 دبیر خانه‌ی کارگر همدان از ادامه‌ی بلاتکلیفی دو ساله‌ی ۶۷ کارگر قارچ سینا خبر داد و می‌گوید که این کارگران بعد از گذشت دو سال از ورشکستگی کارخانه هنوز نتوانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند.
به گزارش ایلنا، فرامرز اصلانی، دبیر خانه‌ی کارگر همدان گفت: "۶۷ کارگر قارچ سینا که سوءمدیریت را عامل اصلی بحران در کارخانه و تعطیلی آن می‌دانند، خواستار پی‌گیری مسئولان جهت رفع مشکلات این واحد تولیدی شدند."
او با بیان اینکه مشکلات کارگران قارچ سینا طی دفعات متعدد هم از طریق مسئولان و هم از طریق رسانه‌های کارگری پی گیری شده است، افزود: "متاسفانه مشکلات کارگرانی که در تامین معاش خود دچار مشکل هستند از سوی مسئولان پی گیری نمی‌شود."
این فعال کارگری با اشاره به سوابق ۲۰ تا ۲۵ ساله‌ی کارگران قارچ سینا اضافه کرد: "عمده‌ترین مشکل این کارگران بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور است و باید طبق قانون بازنشسته شوند، اما به دلیل عدم پرداخت سهم کارفرما به تامین اجتماعی و اجرا نشدن قانون بازنشسنگی پیش از موعد، این کارگران هم‌اکنون بیکار و مقرری‌بگیر بیمه بیکاری شده‌اند."
دبیر خانه‌ی کارگر همدان به مشکلات واحد تولیدی قارچ سینا و کارگران‌اش پرداخت و گفت: "در پی شکایت کارگران قارچ سینا، قاضی پرونده فردی را به عنوان مدیر تسویه حساب انتخاب کرد، این مدیر بدون دستور قضایی اقدام به شکستن پلمب درب شرکت و انبار‌ها کرد و با وجود مخالفت کارگران، مکان این واحد‌ تولیدی را به واحد‌های دیگر اجاره داده است."
اصلانی در این زمینه افزود: "همچنین بخش دیگری از نارضایتی کارگران از هیئت تسویه، مربوط به زمانی است که وقتی کارگران برای پی گیری مشکلاتشان به دفتر مدیر تسویه مراجعه می‌کنند با برخورد نامناسب مواجه شده واز دفتر اخراج می‌شوند."
وی در خاتمه گفت: "این هیئت می‌تواند با فروش بخشی از املاک این واحد تولیدی مطالبات کارگران را پرداخت کند و این امکان را برای کارگران بوجود آورد که با بازنشستگی از وضعیت بلاتکلیفی رهایی یابند.

بازداشت سه تن از نوکیشان مسیحی در تبریز

 در ادامه‌ی موج تهدید و فشار بر مسیحیان در ایران، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی چند نوکیش مسیحی را در تبریز بازداشت کردند.

به گزارش محبت نیوز، در راستای افزایش فشار بر جامعه‌ی مسیحیان ایران، سه تن از نوكیشان مسیحی ساكن تبریز، به نام‌های "فرشید مدرس اول"، "محمدرضا پیری" و "یاشار فرزین نو" ۲۰ تیرماه سال جاری توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.
ماموران پس از بازداشت این افراد ضمن تفتیش و بازرسی از منزل آنان برخی از وسایل شخصی این افراد را نیز ضبط و با خود بردند.

این افراد پس از دستگیری به بازداشتگاه مقر وزارت اطلاعات در زندان تبریز منتقل شدند.

همچنین تاکنون از جانب مقامات امنیتی و قضایی دلیلی برای بازداشت طولانی و نوع اتهام این نوکیشان مسیحی به خانواده‌های این زندانیان اعلام نشده است.

تداوم بازداشت، نگرانی و بی خبری از وضعیت سلامت این افراد موجب پیگیری های خانواده به مراکز امنیتی و قضایی شد که علیرغم تلاشها برای مشخص شدن وضعیت آنان تاکنون نتیجه ایی در بر نداشته است. در بسیاری از موارد این موضوع موجب می‌شود تا برخی افراد مسئول ضمن دادن وعدها مبنی بر آزادی زود هنگام عزیزانشان و یا تهدید و هشدار به خانوادهها خواستار سکوت و عدم اطلاع رسانی در این باره میشوند.

سرکوب مسیحیان ایران، بیشتر گروه‌هایی از مسیحیان را مورد هدف قرار داده است که به تعبیر مقامات رژیم جمهوری اسلامی "مسیحیان تبشیری و تندرو" هستند و تهدیدی بر علیه نظام جمهوری اسلامی محسوب میشوند.

وخامت وضعیت جسمی عبدالله صدوقی پس از سه روز اعتصاب غذا

 وضعیت جسمی عبدالله صدوقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز، پس از سه روز اعتصاب غذای خشک به وخامت گراییده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالله صدوقی که از روز پانزدهم مردادماه و در حمایت از اعتصاب غذای پنج فعال مدنی آذربایجان، دست به اعتصاب غذای خشک زده، از سوی مسئولین زندان تبریز به سلول انفرادی منتقل شده است.
آقای صدوقی، پیشتر و در سال هشتاد و هشت نیز، در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود دست به اعتصاب غذای خشک زده بود که پس از پذیرش درخواست خود از سوی بازپرس رسیدگی کننده به پرونده، به اعتصاب غذای خود خاتمه داد.
گفتنی ست که وی از بیست و سوم اردیبهشت ماه سال جاری، محکومیت دو ساله‌ی خود را در زندان مرکزی تبریز، می گذراند.
عبدالله صدوقی به همراه بیست و هشت تن دیگر از فعالان مدنی آذربایجان در دوم شهریور ماه سال نود، در جلسه‌ای برای یافتن راه کارهای لازم برای جلوگیری از خشکادن دریاچه‌ی ارومیه، بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

مسعود پدرام به یک سال حبس دیگر محکوم شد

 مسعود پدرام از سوی قاضی پیر عباسی، رئیس شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به یک سال حبس دیگر محکوم شده است.
به گزارش جرس، مسعود پدرام، عضو شورای فعالان ملی-مذهبی که در حال گذراندن حکم قبلی خود در زندان اوین است، مجددا با حکم حبس مواجه شده است. با صدور حکم جدید یک سال حبس تعزیری برای مسعود پدرام، وی مجموعا به چهار سال حبس محکوم شده و باید دو سال دیگر  در زندان اوین بماند.
وی در دادگاه تاکید کرده که همه‌ی کارهایش در قالب کتاب و مقاله و در چارچوب قانونی نشریات کشور به چاپ رسیده است. اما گویا قاضی این گفته‌ی او را نپذیرفته و کارهای پژوهشی او را پوششی برای فعالیت های این پژوهشگر دانسته است.
شایان ذکر است، پس از آنکه دو سال پیش این زندانی سیاسی خواسته‌ی بازجویان اطلاعات سپاه مبنی بر کناره گرفتن از شورای فعالان ملی – مذهبی را نپذیرفت، پرونده‌ی سال ۸۰ وی بار دیگر به جریان افتاد و او بازداشت و به بند ۳۵۰ منتقل شد.

۱۳۹۲ مرداد ۱۷, پنجشنبه

ارسال پرونده‌ی دو خواهر بهایی به دادگاه تجدید نظر

 پرونده‌ی دو خواهر بهایی ساکن مشهد به نام‌های "نیکا و نوا خلوصی"، به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، پرونده‌ی نیکا و نوا خلوصی، دو خواهر بهایی ساکن مشهد، سیزدهم مردادماه سال جاری از شعبه‌ی ۳ دادگاه انقلاب مشهد، جهت تجدید نظر به شعبه‌ی ۲۰ دادگاه تجدید نظر استان خراسان رضوی ارسال شد.
جلسه‌ی دادگاه این دو شهروند بهایی در ۲۳ اردیبهشت ماه تشکیل شد که طبق حکم دادگاه بدوی، نیکا خلوصی به شش سال حبس تعزیری و نوا خلوصی به چهار سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند.

یادآور می‌شود که چندی پیش محمد سلطانی، ریاست شعبه‌ی ۳ دادگاه انقلاب مشهد، این دو خواهر بهایی را که ۱۸۵ روز (از ۵ مهر ماه ۱۳۹۱ تا ۱۰ فروردین ۱۳۹۲) در بازداشت به سر بردند؛ با قرار وثیقه‌ی سنگین شش میلیارد و بیست میلیون ریال بطور موقت آزاد کرد.

۱۳۹۲ مرداد ۱۵, سه‌شنبه

دستگیری یک نفر به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در کرمان

 دادخدا سالاری، رئیس دادگاه انقلاب کرمان اعلام کرد که فردی به ظن جاسوسی برای اسرائیل در کرمان دستگیر شده و به اتهام جاسوسی در حال محاکمه است.
به گزارش خبرگزاری مهر، سالاری مدعی است این متهم پیش از این به کسب و کار تجارت در کشورهای جنوب شرق آسیا و در آخرین سفر خود به عنوان یک سفر تفریحی به کشور تایلند ، یک سری اطلاعات کشور را از طریق تماس با افسر اطلاعاتی سفارت اسرائیل در کشور تایلند به او تحویل داده است.
وی سالاری گفت: "این فرد در مرتبه دوم قصد داشته با جمع آوری یکسری اطلاعات اقتصادی، جغرافیایی و حتی یکسری اطلاعات از حوزه معادن استان، این اطلاعات را برای رابط خود ارسال کند که در این امر ناموفق بوده و دستگیر گردیده است."
به گفته آقای سالاری، فرد دستگیر شده در ابتدای کار بوده و هنوز نتوانسته بود برای مرحله دوم اطلاعات را ارسال کند. اما گفت: "آنچه واضح و مبرهن است این جاسوس آگاهانه و داوطلبانه دست به این اقدام زده است و به زودی محاکمه و به سزای عمل خود خواهد رسید."
این خبر پس از آن منتشر شد وزارت اطلاعات اطلاعیه هایی هشداری برای شهروندان صادر کرده بود.
اردیبهشت ماه سال جاری دو نفر به جرم جاسوسی برای اسراییل و امریکا اعدام شدند و هم‌چنین سال گذشته نیز مجید جمالی فشی نیز به اتهام جاسوسی برای اسرائیل، مشارکت در ترور مسعود علی‌محمدی، فیزیکدان اعدام شد.

یک شهروند در زندان سلماس اعدام شد

 سحرگاه روز یک شنبه، ١٣ مرداد ماه، یک شهروند آذری به نام "پیمان قانع کهنه شهری" در زندان شهرستان سلماس به دار آویخته شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام پیمان قانع کهنه شهری، اهل تازه شهر، از توابع شهرستان سلماس به اتهام مشارکت در قتل یک شهروند دیگر به نام "علی‌اصغر قلی‌پور" در شهریور ماه سال ٨٨، صبح روز گذشته اجرا شد.
این حکم با مسدود کردن خیابان‌های اطراف زندان سلماس و درگیری فیزیکی و ضرب شتم خانواده‌ی نامبرده در این شهرستان به اجرا درآمد.
نامبرده پس از دستگیری تحت شکنجه‌ی شدید در آگاهی شهرستان سلماس که حتی منجر به شکسته شدن دست و پای وی شده بود، قرار داشته است.
گفتنی ست که علی اصغر قلی پور، از سهام داران کارخانه‌ی پارس در شهریور ماه سال ٨٨ هنگام ورزش صبحگاهی در نزدیکی قبرستان سلماس بدست چند فرد مسلح ربوده شد و پس از چند ماه تلاش جسد وی در حوالی روستای دلزی این شهرستان کشف شد.

بنا به گفته‌ی رئیس پلیس آگاهی این شهرستان ٤ نفر در این پرونده نقش داشتند که ٣ نفر از متهمان هم‌چنان متواری هستند.

۱۳۹۲ مرداد ۱۳, یکشنبه

تصحیح محکومیت شمیم اتحادی زندانی بهایی یزد

 شمیم اتحادی زندانی بهایی شهرستان یزد از سوی دادگاه انقلاب این شهر به هفت سال و سه ماه حبس تعزیری، 75 ضربه شلاق و چهار میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
پیشتر خانواده این زندانی محکومیت وی را به پنج سال حبس تعزیری و 75 ضربه شلاق و چهار میلیون تومان اعلام کرده بودند که بدین وسیله تصحیح می شود.
دو سال حبس تعزیری به دلیل فیلم برداری از گورستان تخریب شده بهائیان یزد، پنج سال از حکم مزبور به اتهام توهین به مقدسات و سه ماه  حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و 75 ضربه شلاق به اتهام توهین به مامور صادر شده است.
قابل ذکر است پرونده شمیم اتحادی به دادگاه تجدید نظر استان یزد ارسال شده است و از اتهام قبلی که در رسانه ذکر شد به سه سال حبس محکوم شده است نیز تبرئه شده است.
یاداوری می شود شمیم اتحادی در اسفند ماه سال گذشته به دلیل ارسال فیلم کوتاهی از تخریب قبرستان بهاییان یزد به شبکه من و تو بازداشت شد.