۱۳۹۱ دی ۹, شنبه

بازداشت یک شهروند اصفهانی پس از احضار و مراجعه به اداره اطلاعات

  منصور دشتبان، شهروند اصفهانی، پس از مراجعه به اداره اطلاعات استان، بازداشت شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، هفته گذشته منزل آقای منصور دشتبان توسط ماموران امنیتی مورد بازرسی قرار گرفته و کامپیو‌تر، کتب، دوربین، اسناد و مدارک مربوط به این شهروند اصفهانی و خانواده وی ضبط شده بود.

بر اساس گزارش مذکور، آقای دشتبان هفته گذشته به اداره اطلاعات استان احضار شده بود، که در پی مراجعه روز شنبه نهم دی ماه به آن مرکز، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

هنوز از علت دستگیری و محل نگهداری و وضعیت این شهروند اصفهانی گزارشی دریافت نشده است.

اعدام پنج نفر در ملاء عام در یاسوج / تصاویر +۱۸

سحرگاه امروز ۵ متهم به تجاوز به عنف در ملاء عام و در پارک ساحلی شهر یاسوج اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز پنج‌شنبه ۷ دی ماه ساعت ۸ صبح ۵ متهم به تجاوز به عنف در ملاء عام و در پارک ساحلی شهر یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد اعدام شدند.

چهار نفر از اعدام شدگان در پرونده‌ای مربوط به سه سال پیش و یک نفر از ایشان در پرونده‌ای مربوط به یک سال پیش محاکمه و به مرگ محکوم شده بودند.

تصویر اعدامهای امروز در یاسوج که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است:










 

چهار زندانی متهم به حمل مواد مخدر در زندان قزل حصار اعدام شدند

 چهار زندانی متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر سحرگاه روز پنج شنبه اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهار تن از زندانیان متهم به حمل و نگهداری مواد مخدر سحرگاه روز پنج شنبه در زندان قزل حصار کرج اعدام شدند.

منصور بیان و دوست علی محمدی هویت دو تن از اعدام شدگان است.

بنا به گزارش منابع آگاه روز چهارشنبه پنج زندانی از زندان قزل حصار جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند که اجرای حکم یک تن از ایشان به تعویق افتاد.

از ابندای ماه جاری تا کنون ۱۳ نفر در ایران اعدام شدند.

دست کم دو نفر در زندان ارومیه اعدام شدند

دست کم دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در ادامه موج جدید اعدام در شهرهای مختلف کشور دست کم دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.

از هویت اعدام شدگان اطلاعی در دست نیست اما منابع محلی در گفتگو با هرانا تعداد اعدام شدگان را سه نفر به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر اعلام کردند.

دستگاه قضایی تا کنون در خصوص اجرای حکم اعدام حداقل دو تن از اعدام شدگان که اجرای حکمشان برای گزارشگران این خبرگزاری مسجل شده است؛ اطلاع رسانی نکرده است.

چهار نفر در زندان مرکزی یزد اعدام شدند

سه زندانی متهم به «تجاوز به عنف» و یک زندانی متهم به «قاچاق موادمخدر» در زندان مرکزی یزد اعدام شدند.

به گزارش مهر، از این چهار نفر دو نفر به دلیل تجاوز به عنف در منطقه چاهک شهرستان خاتم، یک نفر به دلیل تجاوز به عنف با عنوان مامور قلابی شرکت گاز و یک نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر از سوی دستگاه قضایی کشور به اعدام محکوم شده بودند.

بر اساس ادعای دستگاه قضایی، در پرونده تجاوز به عنف چاهک خاتم، دو نفر به نام‌های ع - ب و ر - د در تاریخ اول تیرماه سال جاری در مسیر چاهک به استهبان فارس، خودروی خانمی را متوقف کرده و اقدام به آدم‌ربایی و سپس تجاوز به وی می‌کنند.

در مورد دیگری نیز فردی به نام ن - ب در سال ۱۳۸۹ با عنوان مامور گاز وارد منزل مسکونی شخصی شده و به خانم این خانه تجاوز می‌کند که این فرد نیز پس از شناسایی در دادگاه کیفری استان مورد محاکمه قرار گرفته و حکم اعدام وی در دادگاه کیفری استان صادر و پس از تایید توسط دیوان عالی کشور و تنفیذ حکم به اجرا درآمد.

فرد چهارم نیز به نام م - ع - الف به دلیل حمل و نگهداری ۹۸۰ گرم هروئین و ۳۸ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک در دادگاه انقلاب اسلامی مهریز به اعدام محکوم شد و این حکم از سوی دادستان کل کشور تایید و تنفیذ شد و تقاضای تخفیف مجازات وی دوباره در جلسه کمیسیون ع فو قوه قضائیه رد شده بود که به همراه سه متهم متجاوز به عنف اعدام شدند.

۱۳۹۱ دی ۸, جمعه

بهروز آلخانی زندانی سیاسی کرد در آستانه حکم اعدام / تصویر

ساعت 17:53 |
با تایید حکم بهروز آلخانی در دادگاه تجدید نظر این زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام، در آستانه اجرای حکم قرار گرفته است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهروز آلخانی به همراه ۱۵ تن دیگر در ۷ بهمن ماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر سلماس به اتهام رابطه با پژاک بازداشت شد.
وی پس از چند ماه با اتهام جدید مشارکت در قتل دادستان خوی روبرو شد و در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی چابک به اتهام همکاری موثر با پژاک و قتل دادستان شهرستان خوی به اعدام محکوم شد.
پرونده بهروز آلخانی سپس با اعتراض وی به دیوان عالی کشور ارجاع شد و دیوان حکم صادره از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب ارومیه را نقض کرده و پرونده را به شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر استان ارجاع داد و حکم اعدام وی مجددا در این دادگاه به تایید رسید.
وی بیش از ۱ سال و نیم را در بازداشت وزارت اطلاعات ارومیه سپری کرد و تقریبا تمام این مدت را در سلول انفرادی بوده است.
برادر بهروز آلخانی به گزارشگر هرانا گفت: "بهروز در طی مدت بازداشت مورد شکنجه قرار گرفته بود. با دریل مچ پای وی را سوراخ کرده بودند و انگشتان دستش را شکسته بودند."
پیمان آلخانی ادامه داد: "به سر وی شک الکتریکی وصل نمودند و به وسیله کابل هم بسیار مورد تعزیر قرار گرفته بود و بر اثر ضرباتی که به سر بهروز وارد کرده بودند وی تعادل روحی خود را از دست داده بود تا جایی که یکبار در جلسه دادگاه به درخواست وکیل تسخیری وی (آقای یدالله حصاری) مبنی بر وخامت وضع روحی بهروز جلسه دادگاه به تعویق افتاد."
وی همچنین ادامه داد: "برادر من به اتهام قتل دادستان خوی بنام (ولی حاجی قلی‌زاده) به اعدام محکوم شده است. در حالی که بهروز به هیچ وجه به قتل دادستان اعتراف نکرده است و تنها مدرکی که علیه وی موجود است اظهارات یکی از دوستان بهروز است که گفته در شب قتل دادستان خوی بهروز آلخانی را پریشان و نگران دیده است."
برادر وی همچنین گفت: "بهروز بی‌گناه است و در ترور دادستان هیچ‌گونه نقشی نداشته است، حتی خانواده دادستان نیز حاضر به شکاین از وی نشده‌اند و اکنون شاکی او مدعی العموم است."
گفتنی است، وضعیت جسمی و روحی بهروز آلخانی در زندان وخیم گزارش شده است و به تشخیص پزشکان وی باید در بیمارستانی خارج از زندان بستری شود ولی مسئولین زندان به بهانه نوع محکومیت وی از اعزام او به بیمارستان طفره می‌روند.
بهروز آلخانی همچنین در پرونده‌ای دیگر به اتهام حمل و نگهداری سلاح گرم به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. برادر وی در این زمینه می‌گوید: "در هنگام بازداشت هیچ سلاحی از وی کشف نشده و تنها برای اینکه ادله کافی برای اثبات قتل دادستان در اختیار نداشتند این اتهام را به بهروز وارد نمودند."
از کسانی که به همراه بهروز آلخانی بازداشت شدند، اکبر اکبرلو نیز به ۱۳ سال زندان محکوم شده بود که هم اکنون آزاد شده است.

انتقال ۴ زندانی دیگر به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

 در پی اعدام ۵ زندانی متهم به تجاوز به عنف، بعد از ظهر امروز ۴ زندانی دیگر به همین اتهام به سلول انفرادی بند قرنطینه زندان یاسوج منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از ۵ اعدام در ملاء عام، که صبح پنج‌شنبه در پارک ساحلی شهر یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد به وقوع پیوست، بعد از ظهر روز گذشته چهار زندانی دیگر به سلول انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی یاسوج منتقل شدند.

این ۴ زندانی که متهم به "تجاوز به عنف" می‌باشند بعد از ظهر پنج‌شنبه ‌۷ دی ماه به سلول انفرادی منتقل شدند و احتمال می‌رود که حکم ایشان شنبه صبح به مورد اجرا در آید.

صدورحکم حبس برای ۲ شهروند کرد اهل سلماس

طی چند روز گذشته ۲ شهروند کرد اهل روستای دریک ازتوابع شهرستان سلماس به چهارسال و شش ماه حبس محکوم شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دلاور بادکان فرزند محمد اهل روستای دریک ازتوابع شهرستان سلماس و کیوان احمدی فرزند رشید، ۲ شهروند کرد توسط دادگاه انقلاب شهرستان خوی به اتهام همکاری با احزاب کردی مخالف دولت به ترتیب به شش ماه و چهارسال حبس محکوم شدند.

بنابراین گزارش، حکم صادره علیه این شهروندان ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض و تجدیدنظر خواهی در دادگاه استان خواهد بود.

لازم به ذکر است دلاور بادکان که قبلا به دفعات توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت وزندانی شده بود، چند ماه پیش دوباره طی پرونده متشکله به اتهام همکاری با یکی ازاحزاب کرد مخالف دولت بازداشت و بعد از یک هفته به زندان شهرستان سلماس منتقل و بعد از شش ماه به قید وثیقه موقت آزاد شده بود.

محکومیت ۶ سال زندان و ۵ سال ممنوع الخروج، برای یک زن ۶۸ ساله

  عزیزه شفیعیان (حیدرزاده) زن ۶۸ ساله ساکن تهران به ۱ سال حبس تعزیری، ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عزیزه شفیعیان زن ۶۸ ساله که در دی ماه سال ۱۳۸۷ زمانی که قصد داشت برای دیدار فرزند خود بصورت قانونی به عراق سفر کند، در فرودگاه بین المللی تهران به همراه ۱۷ زن دیگر بازداشت می‌شود.

وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی غلامحسین صلواتی به ۱ سال حبس تعزیری، ۵ سال حبس تعلیقی و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم می‌شود و به علت عدم آگاهی از حق اعتراض و همچنین غیبت وکیل مدافع در جلسه ابلاغ حکم، به حکم خود اعتراض نکرده و حکم وی پس از ۲۰ روز بصورت قطعی در می‌آید.

گفتنی است، همسر وی که بر اثر کهولت سن و بیماری افسردگی شدید و آلزایمر خانه نشین می‌باشد، نیاز به مراقبت دائمی و پرستاری وی دارد و در صورت اجرای حکم زندان عزیز شفیعیان وضعیت وی نا‌مشخص خواهد بود.

لازم به یاد آوریست، عزیزه شفیعیان مادر ۵ فرزند می‌باشد که یک تن از ایشان در جنگ ایران و عراق و دیگری در قرارگاه اشرف کشته شده‌اند.

از میان ۱۷ زنی که عزیزه شفیعیان با ایشان بازداشت شده است، کبری بنازاده امیرخیزی هم اکنون در زندان ورامین بسر می‌برد و به ۵ سال زندان محکوم شده است.

کبری بنازاده امیرخیزی زن ۶۰ ساله هم اکنون دوبار تحت عمل جراحی قرار گرفته و در وضعیت نگران کننده جسمی بسر می‌برد.

۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

اعدام پنج نفر در ملاء عام در یاسوج / تصویر

 سحرگاه امروز ۵ متهم به تجاوز به عنف در ملاء عام و در پارک ساحلی شهر یاسوج اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز پنج‌شنبه ۷ دی ماه ساعت ۸ صبح ۵ متهم به تجاوز به عنف در ملاء عام و در پارک ساحلی شهر یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد اعدام شدند.

چهار نفر از اعدام شدگان در پرونده‌ای مربوط به سه سال پیش و یک نفر از ایشان در پرونده‌ای مربوط به یک سال پیش محاکمه و به مرگ محکوم شده بودند.

تصویر اعدامهای امروز در یاسوج که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است:

صبح فردا ۵ نفر در یاسوج در ملاء عام اعدام می‌شوند

قرار است ساعت ۸ صبح پنج شنبه ۷ دی ماه ۵ نفر در ملاء عام، در شهر یاسوج اعدام شوند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۷ دی ماه ۵ نفر در ملاء عام، در پارک ساحلی واقع در شهر یاسوج اعدام خواهند شد.

گفته می‌شود این پنج نفر به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده اند.

۱۳۹۱ دی ۴, دوشنبه

هفت نفر در زندان اصفهان اعدام شدند

هفت زندانی به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر و تجاوز به عنف صبح دیروز در زندان اصفهان اعدام شدند.

به گزارش کیهان، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: ۶ نفر از مجرمان اعدام شده از فعالان در امر تهیه، توزیع، خرید، فروش و قاچاق عمده مواد مخدر بودند.

محمدرضا حبیبی با بیان این که یک نفر از ۶ مجرم فعال در قاچاق مواد مخدر به دلیل حمل مسلحانه بیش از ۳۰۰ کیلوگرم تریاک به اعدام محکوم شد، افزود: بیشترین میزان مواد کشف و ضبط شده از این مجرمان ۶۵ کیلو کراک و هروئین و کمترین نیز نزدیک به یک کیلو از همان نوع بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این ۶ نفر نیز در پرونده های خود سابقه سرقت و آدم ربایی داشته اند، اضافه کرد: اتهام نفر هفتم تجاوز به عنف است و متهم که با استفاده از سلاح سرد به منزلی وارد و مرتکب تجاوز به عنف شده بود به اعدام محکوم شد.

حبیبی با بیان این که هر هفت مجرم اعدام شده مرد بوده اند، بیشترین و کمترین سن مجرمان را به ترتیب ۴۵ و ۲۵ سال اعلام کرد.

تایید حکم اعدام ۶ نفر به اتهام نگهداری مواد مخدر در سلماس

 حکم اعدام ۶ شهروند کرد سلماسی از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است به گونه‌ای که پس از تایید حکم در دیوان عالی کشور نامبردگان هم اکنون در خطراجرای حکم قرار دارند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حبیب مامدی، اکرم مامدی، سامی مامدی، صمد مامدی، کریم مامدی و فیروز حسن‌زاده که از اهالی روستاهای هبلران و قزل کند از توابع شهرستان سلماس می‌باشند، به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر، توسط دادگستری شهرستان سلماس به اعدام محکوم شدند.

برپای همین گزارش دو نفرشهروند کرد، اهل ارومیه نیزدراین ارتباط بازداشت شدند که ازهویت و حکم صادره خبری دردست نیست.

بنا به گزارشهای رسیده، تقاضای عفو این شهروندان در دو مرحله مطرح و پس از انجام بررسی‏های لازم و عدم احراز شرایط، توسط کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی رد شده است.

گفتنی است، با اشاره به قرار گرفتن شهرستان سلماس درمسیر ترانزیت، پرونده‌های بسیاری در رابطه با قاچاق مواد مخدر در این شهرستان تشکیل و به صدور حکم اعدام منجر می‌گردد.

۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

سه تن از فعالین حقوق زنان در بازداشت وزارت اطلاعات


همزمان با روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان جمعی از فعالین حقوق زنان، پنجم آذرماه در پارک دانشجوی شیراز تجمعی مسالمت آمیزی برگزار کردند که پیش از شکل گیری این تجمع نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت تنی چند از فعالین نمودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این تجمع که در ساعت ۱۱ صبح روز پنجم آذرماه برگزار شده بود با دخالت نیروهای امنیتی در ساعت ۳۰: ۱۱ که منجر به بازداشت عده ای از فعالین شد نیمه تمام ماند.
برخی از بازداشت شدگان پس از چند روز با تودیع وثیقه تا برگزاری دادگاه آزاد شدند، اما دو تن از فعالین به نامهای مهناز. م، مهین. ی، با انتقال به محل نامعلومی کماکان در بازداشت بسر می برند.
هم چنین ماموران امنیتی هفته گذشته یلدا.پ از فعالان حقوق زن را پس از وقایع ۵ آذر در منزل دستگیر کردند، ماموران لباس شخصی‌ در مراجعه به منزل وی هیچگونه مدرک یا کارت شناسایی به خانواده ایشان نشان نداده و با برخوردی بسیار تند و خشونت وارد خانه‌ی آنها را مورد تفتیش قرار دادند.
تا کنون هیچ ارگانی‌ مسئولیتی در قبال بازداشت او بر عهد نگرفته اما احتمال می رود وی در پلاک ۱۰۰ (ساختمان اطلاعات شیراز) نگهداری میشود با این وجود پس از پیگیری خانواده وی ماموران پلاک ۱۰۰ وجود چنین بازداشتی را کتمان میکنند.
ماموران امنیتی هم چنین با مراجعه به منزل دلارام. الف یکی دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم قصد بازداشت وی را داشتند که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به بازداشت او نشدند، این ماموران پس از توقیف لوازم شخصی اقدام به تهدید و بازجویی خانواده ایشان کردند.
با گذشت نزدیک به یک ماه از این بازداشت‌ها، خانواده ایشان موفق به کسب اطلاع از وضعیت ایشان نشدند و پیکیری ها برای مشخص شدن وضعیت بازداشتیها کماکان ادامه دارد.

کارخانجات آلومتک و آلومراد قزوین ۵۰ کارگر را اخراج کرد


 یک فعال کارگری در کارخانجات "آلومتک و آلومراد" قزوین، از اخراج ۵۰ کارگر این واحد صنعتی به دلیل آنچه از سوی کارفرما "فقدان نقدینگی، عدم دریافت وام و تسهیلات" ذکر شده است، خبر داد.
مرتضی جنت آبادی رئیس شورای اسلامی کار کارخانجات آلومتک و آلومراد قزوین با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: مدیران کارخانجات آلومتک و آلومراد قزوین ۵۰ کارگر این شرکت را با سابقه ۴ تا ۱۸ سال کار به اسم فقدان نقدینگی، عدم دریافت وام و تسهیلات اخراج کردند.
نماینده کارگران آلومتک و آلومراد تاکید کرد: ۵۰ کارگر در اولین روز کار زمستان اخراج شدند و در حال حاضر هیچ کس پاسخوگی وضعیت این کارگران نیست.
علی شیروانی، کارگر اخراجی خط تولید کارخانجات آلومتک و آلومراد قزوین به ایلنا گفت: کارخانجات آلومتک و آلومراد قزوین در هفته گذشته به عنوان صادر کننده نمونه استان قزوین شناخته شد و در مراسمی که از صدا و سیمای استان پخش شد از دست استاندار و دیگر مسوولان جایزه گرفت، حال این سوال برای ما کارگران مطرح است، این چطور صادر کننده نمونه‌ای است که کارگران خود را بعد از کسب عنوان اخراج می‌کند.
مجید دوستی، دیگر کارگر اخراجی کارخانجات آلومتک و آلومراد قزوین نیز با اشاره به سابقه ۱۸ سال کار خود در خط تولید این کارخانه افزود: در حین کار صدمات متعددی دیده‌ام و حال با ۴۵ سال سن و چند سرعائله و مستاجری کجا می‌توانم کار کنم، در حالی که چند ماه دیگر می‌توانستم بازنشسته شوم.
وی ادامه داد: طی ۴ سال به مرور مزایای کارگران از جمله حق تولید، کارانه، مساعده، سرویس، ناهار و… حذف کردند و حالا خودمان را اخراج کردند.

یک وبنگار به ۸ ماه حبس محکوم شد


صبح امروز، شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران، علی شریعتی وبنگار و فعال اجتماعی را به اتهام اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه نظام به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
بنا به گزارش ندای سبز آزادی، علی شریعتی که ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، پس از تحمل یک ماه زندان انفرادی با قرار وثیقه پنجاه میلیون تومانی آزاد شد.
وی سال گذشته توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی پیرعباسی، به تحمل ۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۸ ماه حبس تعزیری کاهش یافت.
وی از اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تجمع و تبانی تبریه شده است.

سه تن از شهروندان بهایی بازداشت شده در مشهد بطور موقت آزاد شدند


 روز پنج‌شنبه سه تن از شهروندان بهایی بازداشت شده در مشهد پس از ۱۹ روز بازداشت بصورت موقت آزاد شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، انور مسلمی و بهزاد ذبیحی و اشکان زمانی حوالی ظهر روز پنج شنبه ۳۰ آذر ۹۱ پس از نوزده روز از ستاد خبری اداره اطلاعات مشهد آزاد شدند.
بهزاد دبیحی و انور مسلمی با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی و اشکان زمانی با جواز کسب از زندان آزاد شدند.
گفتنی است، دادگاه مشهد در ارتباط با این پرونده ردّ صلاحیت شده و پرونده به جهت صدور حکم به دادگاه ساری منتقل گردید.